microsoft is vervelend

zo luitjes

net gluurde de zon ff om een randje van een wolk
zal ik wel of niet ff de wijkkrantjes halen die ik 4x/jaar verspreid
nee ik blijf ff bezig met mappen overzetten

en met dat bezig is , leg ik wat puzzelstukje weg

ik werk sinds jaar en dag met microsoft office
nooit geen problemen gehad , na het nieuw instaleren van W11
instaleer ik natuurlijk als 1ste de virusscanner
goede 2de werd dit microsoft office , ik heb de productcode
die staat zelfs op de verpakking
zij willen dat ik hun nieuwste speeltje microsoft 365 neem
op proef en dan kopen
nee dank U

en hun maar beweren dat het geen
code is van microsoft , heb 2 x een bericht gestuurd , met screenprint
tot nu toe geen respons
dus ik vanochtend ff rondsnuffelen en kwam bij
libreoffice
het opende mijn exelbestanden alsook ppsjes
veel meer heb ik niet nodig

ik wens U een fijne avond en goede nachtrust
morgen een fijne dag

lieve groet

Karel

Auteur: Karel

what about me ?

49 gedachten over “microsoft is vervelend”

  1. Wat een gedoe met Microsoft. Fijn dat libreoffice je goed geholpen heeft.

    Drama vind ik het als er met de computer iets is wat niet hoort … ik heb er absoluut geen verstand van.

    Geliked door 2 people

    1. ja die willen geld
      zo ver zo goed ja
      ik heb over de jaren heen veel geleerd , meest nog van m’n pas overleden jongste broer 😦
      wat helpt is dat ik een enorm geduld heb 🙂

      Geliked door 3 people

  2. Ik lees op de site van Microsoft dat je ook nog office 2021 kunt kopen voor een eenmalige prijs van 149 euro. Dat is wel een opluchting voor me want ik ben ook niet geïnteresseerd in 365 (wat een rare naam!). Nu werk ik nog met een officeversie uit 1856 (met stempels, ganzeveren en vloeipapier), maar als ik straks eens aan Windows 11 moet bestaat de kans dat dat niet meer herkend wordt. Er is dus een alternatief, maar als libreoffice ook werkt is dat natuurlijk helemaal meegenomen!

    Geliked door 2 people

    1. ja las ik ook nog ergens , de versie van ’21 had ik ook , maar dat was alles digitaal , en was weg met deze problemen , die uit ’10 heb ik op schijfje met productcode , maar die kennen ze zogenaamd niet meer , gratis versie hé , willen ze niet kennen gggrrrrr
      voor de pc werkte ik nog met hamer en beitel 😁
      ja tot nu toe werkt dat libreoffice , afkloppen

      Geliked door 1 persoon

    1. ha die Mirjam , zo zet ik altijd een petje op zodat ik het kan afnemen voor jou fiets kilometers 🙂
      dan zou ze het jongste zusje zijn 😂🤣😂
      lieve groet

      Like

  3. Hallo Karel,

    Ik breek hier even snel tussendoor in. Ik zie hier een foto staan met de product code. Die kun je beter weer verwijderen en wie weet heb je nog steeds recht op bestaande Ofiice 365 versie. In dit geval kun je beter even bellen naar speciaal nummer van Microsoft en die gaat het even regelen voor je.

    Ik zie hier dat je nog bezig bent met het over hevelen van bestanden en dit kost inderdaad een tijd. Maar ik las elders dat je dit naar jou oude extern schijf gaat doen. Je heb de nieuwe nog niet of is er wat anders aan de hand?

    Succes verder en een mooie avond gewenst.

    Groetjes F&J.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Yova
      je hoeft niet in te breken hoor , de deur staat hier open 🙂
      ik heb deze code 2 x ingevoerd bij het instaleren van mijn versie van Microsoft office en 2 x krijg ik de melding dat het geen code van hen is , dan hebben ze voor mij afgedaan
      ik heb een aantal kleine schijven waar ik alles van de oude opzet , dan kan die weg
      ik heb inmiddels de nieuwe , dus niets aan de hand
      dank je wel
      fijne avond groet

      Like

    1. begrijp ik Willy
      maar beweren dat mijn eigen product wat ik van hen heb , dat niet is , is liegen en bedriegen 😦
      denk dat ik ook voldoende zal hebben aan libreoffice

      rustige avond groet

      Like

  4. Altijd ellende als je iets verandert, dat bedoel ik als ik zeg dat ik liever niets verander. Altijd toch weer een hoop ergernis eer je alles weer voor elkaar hebt. Maar de aanhouder wit bewijs je maar weer.

    Geliked door 1 persoon

    1. als het werkt gewoon blijven doen Hans
      ik deed het tot vorige week ook , en instaleer het weer en zij beweren tot 2x aan toe dat het niet van hen is , dan hoeft het om mij niet meer 😦
      ja ik heb er genoeg aan dat libreoffice

      Geliked door 1 persoon

  5. Ik heb een Apple laptop maar ja, ik gebruik ook Microsoft Office. ‘Cross fingers’ dat gedoe mijn deur voorbijgaat … niets zo frustrerend dan ‘prutsen’ met computer-problemen.

    Geliked door 1 persoon

    1. mogge Koen
      ik geloof niet dat er nog slechte computers zijn , apple is natuurlijk een topper
      en dat is microsoft office ook , ik heb er 10tallen haren fijn mee gewerkt
      mar als ik na een nieuwe installatie ban w 11 , na het weer instaleren van mijn legale office de melding krijg dat de product code niet van hen is , tot 2 x toe , en geen gehoor krijg op 2 berichten welke ik hen zond , met een print screen van mijn code , hoeft het om mij niet meer
      ach een beetje prutsen/spelen zo is wel leuk hoor 🙂

      geniet de dag

      Like

    1. ha die Nellie
      ja ik heb m’n gewone aantal weer hoor , stond net nog ff met de buurvrouw te praten , die had het ook gehoord
      heb ook de wijkkrantjes , zal ik de komende dagen ff rondbrengen

      rustige middag groet

      Geliked door 1 persoon

  6. Gelukkig is alles weer werkend. Libreoffice is een prima vervanger voor Office. Heb het ooit ook tijdelijk gebruikt, maar omdat eega op werk met Office werkt zijn we weer overgestapt naar Office. Eenmalige aankoop voor een zacht prijsje.

    Omdat we beiden met Mac’s werken hebben we de Mac-versie van Office. Die is via een account gekoppeld aan Microsoft en daarom blijft die werken.

    Succes met alles en een prettig weekend.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Herman
      ja het is gefixt , op wat overzetten en nieuw instaleren na , alles rustig aan
      ik had 10 tallen jaren veel plezier van microsoft office , nu ik het weer wilde instaleren zeggen ze dat de code niet van hun is , zit zelfs in hun verpakking , 2 x bericht gestuurd – geen antwoordt dan hoeft het om mij dus niet meer gggrr
      ja met die libreoffice ben ik tevreden

      veel plezier nog van de mac en office

      fijn weekend groet

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.