als nieuw

zo luitjes

ik ben bezig op een schone pc , had wat voeten in aarde
en dat terwijl ik binnen aan het buro zat 😁
deed to 2x toe de hersteloptie met apps en bestanden behouden
wilde niet , maakte een usb herstelstation , of die het nu geregeld heeft
moeilijk te zeggen , het herstel ging vlot , maar volgens mij alles via online en niet via die sick ?
maakt niet uit , gaf pc een naam en verder alles wat gedaan moest worden
het enige is , dat b.v. crome waar ik jaren mee werkte ook weg was en het alles via edge verliep , ik houd dat ff aan
zal enkel een kwestie van wennen zijn , toch

en ook ff zien of ppsjes het doen
klik op het menneke

ik wens U een fijne avond en gezonde nachtrust
morgen een fijne dag

lieve groet

Karel

Auteur: Karel

what about me ?

79 gedachten over “als nieuw”

      1. is ook prima…. maar… als ik toch ff mag…. zet er 1 andere browser bij op… als er onverhoeds iets fout gaat heb je altijd een reserve-ingang

        Geliked door 1 persoon

  1. Mooi dat het is gelukt. Uiteraard wil Microsoft graag dat je Edge gebruikt. Op zich ook een goede browser.

    Ik zit zelf al sinds jaar en dag op Apple en dan heb je over het algemeen weinig problemen. Maar voorwaarde is dan wel dat je alles van Apple hebt (niet per sé overigens). De Apple browser Safari gebruik ik niet. Te weinig doorontwikkeld, naar mijn smaak. Als browser gebruik ik de nieuwe Arc, anders dan anderen. Daarnaast heb ik nog Firefox en Brave. Ik probeer zo anoniem mogelijk rond te struinen op dat gezellige internet.

    Fijne avond.

    Geliked door 2 people

    1. ha die Herman
      ja het is gelukt , toen ze met edge kwamen , bleef ik op explorer en crome , nu wik ik dit edge wel eens beter leren kennen , overstappen kan altijd weer , ik heb google toch al voor fotoalbums en zo wat
      ja apple is alles eigen hé , firefox ken ik wel al die andere nooit van gehoord
      ik ben minder anoniem 😁

      rustige avond groet

      Like

    1. dank je Willy
      ik ben er blij mee dat het gelukt is , alle nare meldingen weg , nog wat terugzetten en her instaleren en het is prima in orde
      ja die weet het mooi te vertellen hé 😁

      Like

    1. ja is me goed gelukt Bea , ik ben er blij mee , geen nare meldingen meer , nog wat herinstallieren en of overzetten en het is prima in orde
      ja die pps verteld aardig hoe het is hihihi
      nee denk niet dat we nog zonder kunnen

      Geliked door 1 persoon

  2. Microsoft probeert altijd Edge er door te drukken, ik gebruik al heel lange fire fox daar ben ik tevreden over dus ik druk Edge steeds weg als ze het weer proberen.
    Gelukkig dat het gelukt is. Zou ik ook eens moeten doen maar ik durf niet.

    Geliked door 1 persoon

    1. ja microsoft is vervelend , ik ging van explorer naar crome toen edge kwam , nu eens zien , heb crome er ook al op hoor
      er is vast wel iemand die dat voor je wil doen , Inge of iemand rond haar , toch

      Like

      1. en wijn zijn ouderwets 🙂
        hoe oud is je PC , misschien dat de zaak waar het weg komt je wilt helpen
        en begrijp me goed , ik wil dat ook wel , maar als er iets bij mijzelf fout gaat , niet leuk , maar is niet anders , bij een ander zoiets doen , en stel het gaat mis pppfffttt
        snap je

        Like

      2. dat is nog een jongding , niets aan veranderen zou ik zeggen , zolang je de updates van/voor windows 10 krrijgt

        Like

      1. ja het moet goed werken eerst , heb wat ik er terug op wilde aardig opgeschoond eerst ook , en nu in etappes terug zetten
        @ ja echt wel hé

        Like

  3. Ich weiß gar nicht was passiert ist.
    Hast du einen Virus eingefangen?
    Ich habe Chrome.
    Obwohl natürlich Edge immer wieder vorgeschlagen wird.
    Aber wat de Bur nicht kennt fret er nicht sagt man hier auf Plattdeutsch.
    Schönen Abend Karel

    Geliked door 1 persoon

    1. Keine Brigitte, kein Virus, eine externe Festplatte machte Probleme, zum Glück konnte ich es lösen
      Ja, das denke ich auch, was der Bauer nicht kennt, frisst er nicht, hihihi

      schlaf gut
      Herzliche Grüße, Karel

      Geliked door 1 persoon

  4. Goedemorgen Karel, het is je ieder geval gelukt om Windows 11 opnieuw op jouw PC te krijgen. Activeren is bij deze ook niet nodig of anders zou je dit niet kunnen herstellen. Dit is fijn om te lezen. Herstelpunten via Windows 10 en 11 werkt altijd niet voorspoedig. 1 of andere manier geeft dit vaak problemen. Dit laat ik gewoon aan de kant, maar maak wel voor de zekerheid nieuwe herstelpunten aan, voor geval dat… Maar echt nodig zal dit niet zijn. Vergeet vooral niet de laatste updates van Microsoft binnen te halen, voordat je verder gaat. Dit is een belangrijk onderdeel van Microsoft. En ja, wellicht moet je ook daarna al je nodige programma’s wellicht opnieuw installeren. Maar dit hoef geen probleem te zijn. Kijk ook of je al jouw nodige station letters van de hard schijven beschikbaar zijn. Dit kun je via MIJN COMPUTER inzien. Wij gebruiken altijd Firefox, maar dit is naar jouw eigen smaak in te stellen. Edge staat standaard nog erop. Later niet meer… want ze willen dit allemaal los gaan koppelen. Maar via Firefox kent ook nodige problemen bij blogspotters. In het begin niet, maar later dus wel…

    Nog een mooie dag gewenst Karel.

    Groeten Ferry.

    Geliked door 1 persoon

    1. mogge Yova
      ja het is me gelukt , was ff kwestie van de juiste keuze maken van herstel
      nieuwe herstelpunt is nu de dag van gister
      updates staan op automatisch binnenhalen
      nu is het een kwestie van dingen terug zetten en wat nieuw instaleren , zal geen problemen geven
      de 2 schijven worden genoemd die standaard op de pc zitten
      toen edge kwam zat ik al op crome en niet meer op explorer , nu wil ik dit edge eens gebruiken , maar heb crome er ook op , al was het maar voor m’n fotoalbums en ik heb firefox ook zien staan bij de aps
      de tijd zal het leren Ferry of alles goed is en blijft
      dank je wel

      geniet de dag

      Like

  5. Ik heb ook nog steeds chrome want die Edge vind ik knap vervelend. Die geeft teveel cookies steeds. Hij dringt zich ook steeds op maar ik wil die echt niet. Standaard heb ik chrome ingesteld. Fijn dat het weer is gelukt bij je.

    Geliked door 1 persoon

      1. ja bij het opruimen-overzetten kwam ik deze tegen 🙂
        ik en m’n kiezeltje , en zo met brilletje , is nodig bij wat ik deed hihihi

        ps: bijna 3 kaarten vol 🙂

        Geliked door 1 persoon

  6. Ik kan dat niet en durf het ook niet. Was vanmiddag begonnen een nieuw emailadres te maken zodat ik daarmee voortaan blogs kan volgen, maar zelfs dat lukte me niet. Zoon maar weer eens vragen, want mijn mailbox loopt zo vol waardoor ik belangrijke dingen soms mis

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Margriet
      ik heb sinds m’n 1ste pctje heel veel van m’n jongste broer geleerd , nu kan ik hem niets meer vragen 😦
      heb in het begin wel eens het scherm op zwart gehad , ik had gehoord , hoe minder er op staat , hoe sneller die is , dus alles wat ik niet kon lezen gooide ik er af , weet ik veel , dat was het besturingssysteem hihihi
      bang nee dat was/ben ik nooit , maar kan het me wel voorstellen hoor
      je doet er goed aan , je zoon te vragen , niet te lang mee wachten hoor
      suc6

      Geliked door 1 persoon

    1. mogge Yova
      ja lukt wel hoor , ben bezig de oude harde schijf op een andere te zetten
      en er komt een nieuwe , ik denk vandaag al , de SanDisk Extreme Portable SSD – Externe SSD – USB-C 3.2 – 1 TB

      geniet de dag

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.