fietsen

zo luitjes

zat in de oude foto mappen
kwam heel wat tegen o.a. wat fietsen die ik niet meer heb
maar waar ik schitterende herinneringen heb

en om bij fietsen te blijven , wat denkt U van een wandelende fiets

ik wens U een fijne avond en gezonde nachtrust
en morgen een goed begin van een fijn weekend

lieve groet

Karel

Auteur: Karel

what about me ?

69 gedachten over “fietsen”

      1. wandelen en fietsen waren/zijn van kinds af mijn favo hobby’s
        er bij kwamen dierentuinen bezoeken en foto’s maken en sinds corona puzzelen

        Geliked door 1 persoon

  1. Die wandelfiets is een terugtrapfiets. Hoe heten die dingen ook al weer? Vroeger zag je ze nog wel. Het is een mooi ding maar de Cauberg ga je er niet mee op. Mooie foto’s ook van je fietsenschuurtje Karel!

    Geliked door 1 persoon

    1. de gewone stadfiets heeft een terugtrap rem , die hebben een trommelrem , nee kan je dan beter omheen fietsen
      er zijn ook nog de fixies , 1 vaste vesnelling hebben die
      ja leuk hé , zit oude mappen op te schonen 🙂

      Geliked door 1 persoon

      1. Mij schoot de doorloopfiets te binnen, maar ik lees net dat dat hetzelfde is als een Fixie. Geen rem en als ze eenmaal op gang waren gingen ze maar door. Fietste eigenlijk helemaal niet verkeerd. 🙂

        Geliked door 1 persoon

      2. ja die zijn aardig gelijk , die fixies zijn trainings beesten voor de profs en leuk speelgoed voor anderen , ik hoef niet zo nodig 🙂

        Geliked door 1 persoon

  2. Leuk filmpje met die wandelfiets. Daar geraak ik nooit op. Veel te hoog. In ons tuinhuis staat mijn oude fiets. Die is ondertussen ook al zo’n 45 jaar oud. Nog zonder versnellingen.
    Fijne avond Karel.

    Geliked door 1 persoon

    1. ja dat is echt een handig iemand geweest die dat gebouwd heeft
      ja mij ook te hoog pppffftt
      de laatste fiets met de leeftijd als die van jouw , was die van m’n mem , een oeroude en oerdegelijke Gazelle , klasse fietsen

      fijne avond groet

      Geliked door 1 persoon

    1. beter een goede buur dan een verre vriend is maar weer bewezen 🙂
      als ik het goed heb ergens zeg maar midden jaren ’90
      net zoveel Karel als nu hoor 😁

      hangse

      Like

  3. Heb jij niet een roeping als fietsenmaker gemist? Man, je hebt daar van alles in de schuur hangen als ware je een echte fietsenbouwer (misschien was je dat ook wel). Nu snap ik ook beter waar je liefde voor de tweewieler vandaan komt.

    Fijn weekend.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Herman
      nee hoor ik heb geen roeping gemist :) , ik heb het van m’n vader geleerd en is altijd een hobby gebleven , net als het fietsen zelf , bouwde wel fietsen , zeg van 2 of 3 wrakken en onderdelen bij de vuilstort vandaan , weer een rijdende te maken 🙂
      de liefde voor de fiets is er sinds ik kind was , en altijd gebleven , de naam fietszwerver is ontstaan met m’n 1ste pctje

      fijn weekend groet

      Like

  4. Voor mij ook de eerste keer dat ik een wandelfiets onder ogen kreeg hoor, vond hem wel heel origineel. Leuke foto’s van je fiets-atelier Karel, je was (en bent misschien nog steeds) een echte doe-het-zelver.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Rudi
      ja is het geen pracht , echt een jhandige Harry die dat gemaakt heeft hé
      ben af en toe mappen aan het opschonen , kwam ik deze foto’s tegen , vond ik wel passen bij het filmpje
      ik maakte van 2 of 3 barrels weer een bruikbare fiets
      nu is de echte doe-het-zelver wel geschiedenis hoor 🙂

      Geliked door 1 persoon

    1. ha die Hans
      ja al sinds mijn kinderjaren , en pa leerde me het fietsen maken
      kwam ik tegen tijdens het opschonen van oude mappen 🙂

      @zo leren we alle dagen wel weer

      Like

  5. Das ist ja eine beeindruckende Galerie.
    Super!
    Ich bin auch gerne mit dem Rad unterwegs gewesen.
    In Finnland, in Italien.
    Da sogar ohne Gangschaltung 😅
    Quer durch die Toskana.
    Von Pisa bis Florenz.
    Welches war deine längsten Radtour?

    Geliked door 1 persoon

    1. danke Brigitte
      immer schon so mit fahrad unterwegs , aber ich war froh mit der gangschaltung , sicher auch als ich Toskana rund umgefahren bin 🙂
      de langste tour pppfffttt , muss ich nachtschauen , habe einige tagesbuchen von einige , Sud Engand , nord England/Schotland , der Schweizz , Jutland erum
      guten nacht gruss , Karel

      Geliked door 1 persoon

    1. ja Edward , race – stads – mountain en m’n lieveling de randonneur 🙂
      en dan nog vele onderdelen om van enkele wrakken een degelijke fiets te maken
      zeker leuk , een mooi staaltje van vakmanschap ook

      fijn weekend groet

      Like

    1. ja zeker leuk voor de show , wat je zegt ff snel om een boodschap red je er niet mee , ik heb nog maar 2 fietsen in m’n schuurtje hoor , die tijd dat ik veel tijde besteedde aan fietsen maken is geschiedenis 🙂

      Like

  6. Heerlijk, die fietsfoto’s. Rommelen, prutsen en schoonmaken n je schuur. Ik herken een Giant, een Jan Jansen. En had je nou een Slingerland? Die wordt alleen in Haastrecht verkocht. Met de naam heb ik niets, want het is niet mijn naam, hè? Met de fietsenmaker daar nog veel minder. Arrogante kwast.
    Een wandelende fiets 😀 Mij niet bellen!
    Leuke blog.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Mirjam
      wilde je net bellen of je wilde wandelen met je fiets 🙂
      de stadsfiets is als ik het goed heb een union , de atb een shimano xtc de blauwe daar achter is de voor mij gemaakte randonneur door fietsenbouwer/maker Wim Zoon uit Laren
      het andere racefiets ie had ik van iemand in de kroeg over genomen voor weinig , was ooit gebouwd door een Hilversumse framebouwer
      ja fietsen en fietsen maken zijn met de papleper ingegeven 🙂
      dank je wel

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.