dagje Antwerpen Zoo

zo luitjes

ik zal eens zien of ik die mooie dag onder woorden kan brengen
Bea Miryam en Melody deden dat al heel mooi
ik trof hen en Daphne bij de koffiezaak in het schitterende station van Antwerpen , ik was wat vroeg omdat met een latere
internationale trein ik te laat zou zijn 😁
maar ik heb me in dat station en het
plein voor de ingang van de Zoo niet verveeld hoor
na de koffie aan den wandel door een schitterende stadstuin , zo beschrijf ik Antwerpen Zoo denk ik wel het beste
en mijn camera deed het goed , oké soms last van wat tralies 🙂
zo rond de klok van 14:00 uur een hapje doen
onder de klimtouwen van de apen
en als U nu op die touwen klikt zal een fotoalbum zich openen

gelukkig loop je daar onder schitterende bomen wat in de schaduw , de zon was duidelijk aanwezig , af en toe ff op een bankje zitten en dan kletsten de dames wat af hoor 😁 , Myriam was daar heel lang geleden al eens en ook Bea kon het park , nu met een gids als Melody die veel over de dieren daar weet werden er aardig wat vragen beantwoord denk ik zo
we deden terug bij de ingang een koel drankje en namen afscheid , wij drieën gingen nog ff de vlindertuin in , altijd mooi
filmpje is niet zuiver ?

we reden naar het huisje in Mechelen , via een Appie voor een happie
werden opgewacht door ene Karel , en ik was het niet
wat een mooi huisje waar wij 2 nachten zouden verblijven

ik weet het , het zijn een paar foto’s , maar ik wil U niets te kort doen
😁
ik kan een bezoek aan die pracht tuin enkel maar aanraden

zo nu zal ik eens op pad , de wijkkrantjes halen en misschien deels verspreiden
het is alweer warm , wie weet wacht ik tot morgen
wel ff eten halen

wens U een fijne dag

lieve groet

Karel

Auteur: Karel

what about me ?

50 gedachten over “dagje Antwerpen Zoo”

  1. Prachtige foto’s! Ik kon de foto’s niet liken , omdat ze weer iets veranderd hebben, maar ik heb ze allemaal gezien!
    Het station is prachtig en de Zoo ook.
    Mijn favorieten zijn: de vlindertuin, 🦋 🦋, de leeuwen en de Vlaamse tuin met de rode bankjes.
    Doe de krantjes maar morgen. Het is warm!

    Geliked door 1 persoon

    1. dank je Liesbeth
      zijn ze weer bezig op de achtergrond
      ja dat station is geweldig mooi , en hoog , kwam aan en moest met 3 roltrappen naar straat niveau
      ik genoot ook van die 3 die je noemt , al waren de bankjes aardig verstopt in het groen en de leeuwen erg lui , vlinders zijn geloof ik nooit lui 🙂
      inderdaad de krantjes doe ik morgen , heb ze wel gehaald en gezegd ook dat het me nu ff te warm is 🙂

      rustige middag groet

      Geliked door 1 persoon

      1. Leeuwen zijn heel vaak lui. Zeker met warmte. Slapen 20 uur per dag. Sliepen ook toen ik er was. De man was even wakker, stapte over zijn slapende dames heen en ging erbij liggen. 💤 🦁

        Geliked door 1 persoon

      2. ja eten en slapen is hun ritme
        ook nu kwam er een beetje beweging , ff elkaar knuffelen en dan weer liggen luieren 😁en dat rustige leventje lukt mij nu ook goed pppfffttt

        Like

    1. ha die Edward
      dat is zeker een prachtig gebouw , en ook jouw viel die waarschuwing op , ik heb geen last gehad van gauwdieven 🙂
      dank je wel
      nee de cameralens besloeg niet eens 🙂

      rustige middag groet

      Like

  2. Deze station is zeker prachtig om te zien. Wat hebben daar veel dieren te zien. Er zijn zoveel mooie beesten te zien. Ook vogels. Vlindertuin was zeker behoorlijk erg warm. Kan ook niet anders. Mooie foto’s geworden. Geniet nog na. Jullie hebben genoten. Fijne zonnige dag gewenst.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Yova
      ja dat station is een pracht , dus niet erg dat ik wat aan de vroege kant was 🙂
      en het park zo mooi aangelegd en veel oude bomen en gebouwen , en veel mooie dieren , was puur genieten , en de vlindertuin was niet veel warmer dan buiten 😁
      wat je zegt , nu nagenieten
      dank je wel

      rustige middag groet

      Like

      1. mogge Yova
        ja lijkt wel koeler hé , zal het straks merken bij het wijkkrantjes rondbrengen 🙂
        ben blij dat je de foto’s bij me kijken een belevenis vind , dank je wel

        geniet de dag

        Like

    1. dank je Bea
      bijna net zo mooi als dat van jou
      ik nam precies 2x de helft foto’s hihihi , ik weet het en zeg dan dat ik nog lerende ben , en zo het spreekwoord gaat al doende leert men 😁
      ik geniet ook enorm na van die mooie dag daar
      ik haalde de krantjes en eten , maar zei al de krantjes breng ik morgen wel rond , nu fijn in de ruststand

      rustige middag groet

      Geliked door 1 persoon

  3. Een tijd geleden dat ik daar ben geweest. Tijdens mijn lagere schooltijd gingen er vaak schoolreisjes naar de Zoo toe. Ja doordat we dichter bij België waren was dat natuurlijk minder lang in de bus dan verder Nederland in. Voor de opera gingen we dan naar Gent. Toch voelden we ons echt wel Nederlander en waren verontwaardigd, wanneer er op landkaarten ons deel regelmatig niet werd afgebeeld.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Haba

      ik was er nu voor het eerst , en vond het geweldig mooi , zowel het station als het park
      mijn schoolreisjes gingen meest naar speeltuinen , kraantje lek staat mij het meeste bij vanuit Amsterdam goed te doen , net als voor jullie stukje België in gaan goed te doen was
      klopt Zeeuws Vlaanderen werd maar al te vaak bij België geplakt 😦

      rustige middag groet

      Like

  4. Prachtige stad, Antwerpen. Met een schitterend mooi station, de allure spat er van af. In de Zoo ben ik nooit geweest maar het lijkt inderdaad een heel fraai park.

    Digitale fotografie moet een zegen voor jou zijn. Al die foto’s op ouderwetse fotorolletjes plus ontwikkelkosten zou je een klein kapitaal kosten. Leve de digi foto’s.

    Het wordt vandaag weer warm. Lekker rustig aan doen maar.

    Fijne dag.

    Geliked door 2 people

    1. ha die Herman
      ja dat station is een bezoek waard hoor
      en ik kan je nu zeggen dat naast gelegen park ook , is als Artis een mooie stadstuin

      ik ken geen zegeningen 😁
      toen ik met een rolletje foto’s maakte en liet afdrukken , waren het er een stuk minder 🙂

      ja ik was ff de wijkkrantjes en eten halen , flink warm al in de ochtend

      rustige middag groet

      Like

    1. ja het was zeer zeker weer een feestje Bertie , mooi weer fijn gezelschap mooi station en stadstuin , puur genieten alom
      jammer , hoe en wat , weet ik nog niet 😦

      rustige middag groet

      Geliked door 1 persoon

    1. dank je Willy
      ja wat er met het filmpje is gebeurt , wie het weet mag het zeggen
      ik heb er 2 aan elkaar geplakt via een programmetje , en keek net ff de originele en die zijn goed ?
      nee hoor er wordt niet getreurd 🙂
      ben blij met de fijne reactie

      rustige middag groet

      Like

    1. dank je Neeltje
      ben blij dat de foto’s een aardig beeld geven van de pracht die we er troffen , zowel de gebouwen als de tuin
      ja wat dat nu weer is , ik keek nog ff op het kaartje , daar staan ze toch goed op 😦

      Like

  5. Alleen al dat station in Antwerpen is al goed voor een bezoekje. Best wel heel bijzonder. Ik keek er m’n ogen uit. Zie dt zóveel liever dan die moderne stations.
    Wat dapper om op zo’n warme dag de vlindertuin in te gaan. Petje af hoor.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Hans
      was er ietsje warmer dan buiten , de lenzen besloegen niet 🙂
      aha ik noemde in het filmpje de poppen , van de vlinders natuurlijk

      @ echt niet

      Like

  6. Ik was er een paar maand geleden nog en ja, soms herken ik echt. Een heel mooie Zoo, maar de dieren zitten wat krap. In Planckendael hebben ze meer ruimte.
    Nu ben ik er van overtuigd dat het een superdag was, vier keer een enthousiast verhaal gelezen.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die omabaard
      Planckendael is een dierentuin , Antwerpen zoo meer een stadstuin
      beide jou dus wel bekend , ze mogen er wat minder ruimte hebben , ze hebben het goed
      inderdaad het was een echte superdag

      Like

      1. ja wij ook hoor , maar zo’n dierentuin als Artis en Antwerpen zijn ook prachtige stadstuinen 🙂 , toch

        Like

  7. Je hebt het station prachtig op de foto gezet. En bijna alle inwoners van de Zoo.
    Voor de temperatuur hoefde je niet in de vlindertuin te zijn (-:
    De hitte was wennen. Het kan ik nooit eens normaal, hè? We verdrinken of verdrogen. Slim om een vakantiehuisje te huren!
    Lieve groet.

    Geliked door 1 persoon

    1. ha die Mirjam
      mooi gebouw hé en wat een mooie buren heeft het ook , was het bezoek meer dan waard
      lekker weer hé pppfffttt , de camera besloeg nu niet bij binnenkomst in de vlindertuin
      wat is dat “normaal” 😁
      ja dat had Melody prima geregeld
      lieve groet

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.