het werd stil in De Grote Oorlog

 

zo luitjes

weekend weer op ons
met wat wisselvallig weer
maar er komen vast opklaringen om een boodschapje te doen
en natuurlijk vanaf zondag mijn wijkjes weer lopen

ik was gister bij een blog , en las daar dat het vandaag wapenstilstand was
ik zeg nog wist niet dat jullie in oorlog waren
maar het is morgen de dag dat toen de 1ste WW tot een einde kwam

ik m’n archiefje in en vond de volgende pps

11 november - De Grote Oorlog

Groot – Bijgaarden

ik blijf in België

ja ik had deze pps al gepland staan beginnend met de G

Castle of Grand Bigard - Belgium Groot Bijgaarden

ik wens U allen

een gezonde nachtrust

en

een fijn weekend

lieve groet

Karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

24 thoughts on “het werd stil in De Grote Oorlog”

  1. Goedemorgen Karel, geloof het of niet, maar het eerste wat ik dacht bij het ontwaken… dat de wind was gaan liggen op Wapenstilstand. Een symbolische daad van de natuur. Fijn dat je er ook aandacht aan besteed. Door velen vergeten, maar niet als je in België de kerkhoven vol soldaten eens gaat bezoeken… Ik wens je een mooi weekend!

  2. In Frankrijk herdachten ze vandaag 1,5 miljoen doden en van GB weet ik het niet meer, maar ook zeer veel slachtoffers. Ik vind dat herdenken erbij hoort. Het is geen vanzelfsprekendheid dat we niet ingelijfd zijn door de Duitsers.
    WOI was nog erger dan WOII. Ik word er niet vrolijk van en dan nog dat sombere weer…
    Lieve groet

  3. We mogen dit nooit vergeten al die jonge mensen die hun leven gegeven hebben voor onze vrijheid.Ze verdienen dat respect en hopelijk wordt nooit meer oorlog eens waar maar ik zelf durf er niet in geloven

Geef een reactie

