geschiedenis

zo luitjes

onderwijl de vloer van zeg maar de voorkamer droogt
zat ik weer diep in een externe schijf te wroeten
en kwam tegen de ski gebieden waar ik voor het eerst op ski stond
dan praten we eind 1972
een prachtige tijd , al waren de winters lang en koud
ik werd daar totaal verslaafd aan het skien
en wat schetst dan mijn verbazing als ik zie dat 3 mij bekende ski gebiedjes daar
naar de klote zijn , totaal vervallen , en dat al jaren
waar wij meestal heen gingen was Little Norway , ook bekend bij de internationale schansspringers

hier ziet U mij met 1 van de dochters van m’n baas , Irene
en het gebouwtje is nog herkenbaar , op de site

ff klikken op de plaatjes

ik-met-irene-op-mount-norway

mount-norway

candy-mountain

mount-mckay

in de maand van de bloemen

dhalias1

wens ik U een fijne dag

lieve groet

Karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

20 thoughts on “geschiedenis”

  1. Hi Karel,
    Wat een mooi verslag en beelden van de skigebieden,
    zal een hele mooie tijd voor je geweest zijn.
    Een voorstelling van pracht Dahlia’s heb je er bij geplaatst.
    Wens je een fijne avond toe met lieve groetjes, Greetje

  2. Zo verandert alles…Niets blijft zoals het is.
    Dahlia’s! Daar had ik vroeger echt de pest aan. Mijn man vond ze echter prachtig en kocht ze bij de vleet. Ondertussen ben ik ze gaan waarderen. Ook al is het niet het seizoen van de Dahlia (-: ik heb er vandaag toch weer een paar gezien. Dankzij jou (-:
    Lieve groet

  3. Of het klimaat verontrustend aan he veranderen is durf ik niet te zeggen.
    Maar veel skigebieden maken uit nood nu maar zelf hun sneeuw.

    Geef mij de warmte van de zomer maar.

    Regenachtige groet,

  4. Ha jij zat in het verleden…en ja jammer dat die gebieden niet meer om te skiën zijn.
    Zelfs de bloemen zijn passend want dahlia’s zie je zoveel niet meer in de tuintjes.
    Alles veranderd zelfs jij…fijne avond en hang ze

  5. Ik heb het nooit gedaan, maar het lijkt me wel wat dat skiën. Maar nu waag ik er mij niet meer aan. Te bang om iets te breken. Ik ben dol op sneeuw. Hopelijk krijgen we deze winter een flink pak. Groeten van een wintertype!

  6. Toen stond ik ook voor het eerst op de latten denk ik 😉 maar was wel wat jonger hihihi Ik vond het heerlijk om te doen heb het zelfs tot een gouden medaille geschopt in Zwitserland (dat waren toen examens die je kon afleggen via de ski-schule) Maar de laatste keer dat ik op de skies stond was in 1991 dus erg lang geleden

  7. Hoi karel
    Dat zijn nu typisch klusjes voor iemand die verder niks te doen heeft hihi
    Zelf kom ik er de laatste tijd niet toe en zal het nog drukker krijgen met oppassen 😉
    Maar nu eerst weekend en ik verheug me op de rust haha
    Groetjes

  8. Hoi Karel,
    Skieen is nooit mijn ding geweest, te glad al die sneeuw, vallen doe ik zo ook wel hihi.
    Dhalia’s zijn mooie bloemen en blijven lang mooi.
    Mooie pps van Hy Van
    Knap dat je al 2 weken geen bier dronk, scheelt ook in de beurs dan he.
    Fijn weekend al wordt het enigszins nat geloof ik
    Lieve groet Marianne

Geef een reactie

