kleine wereld

zo luitjes

ik reed in de ochtend een klein stukje , 16 KM
deels langs de provinciale weg om mijn nieuwe fiets kilometer tellertje te testen
test geslaagd , na een 8 KM een 20 meer op de teller
steek ik van vlak bij de Ankeveen bij een ecoduct over naar het Naardermeer
stop op een bruggetje om deze foto te maken

ontmoeting-met-vrouw-van-piet-staphorst-en-mevrouw-van-ee-bij-haar-man-deed-ik-toen-melkmonsteren
link naar Naardermeer in de foto

met links de weg door het Naardermeer richting Hilversum
komen er 2 dames van de andere kant het bruggetje op lopen met fiets aan de hand
mogge dames lekker fietsweer zo begin ik , 1 van hen , hoe warm wordt het , ik nou een graad of 30 hier , maar nog niet , gaan we slel verder , ik waarheen , koffie drinken in Loosdrecht en dan terug naar huis , en waar is dat , Broek in Waterland , daar woonde de moeder van mijn 1ste baas Piet Staphorst zeg ik , dat was mijn 2de man zegt zij , hé ??
ja zeg ik begin jaren ’60 werkte ik daar bij die ex ADMer op de boerderij , mijn 1ste baas dus hihi heb in Zunderdorp ook wel aan melkmonsteren gedaan , dan bij mijn man zegt andere dame , ik zeg 1ste huisje links als je dorp binnen kwam , ja zegt ze van Ee de naam , dat wist ik dus niet meer
Ik zeg sprak Boudewijn de zoon van Piet jaren terug eens als ik op weg was naar ma in Purmerend , ja zegt dame 1 klopt en ik zeg dochtertje Ellie als ik het goed heb , klopt als een bus , nou vraag ik je , is de wereld klein of is de wereld klein

ik zal die kant zeker weer eens op

waar blijft de tijd

waar-is-de-tijd-gebleven-greetje

morgen kan ik Spiriva ophalen bij de Artsen maatschap
doe ik toch anders , maak er een rondje om Hilversum van
ben ik terug voor het weer wat warmer wordt
zo krijg ik toch wat beweging buiten bij dit mooie weer

in de maand van de foto

historische-fotos-1

wens ik U fijne dagen

lieve groet

Karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

21 thoughts on “kleine wereld”

  1. Goedemorgen Karel, wat fijn zo’n onverwachte ontmoeting met veel raakpunten. En die PP is zó mooi. Je weet hoezeer ik van oude foto’s hou. Hier kan ik mijn hartje aan ophalen. Het jongetje met de schoen had ik zelf al. Het graf van de katholiek naast de protestant lijkt me interessant… Ik ben ook katholiek gedoopt en mijn man is protestant… Er zit gewoon veel materiaal tussen waar ik zo een verhaal zou kunnen bij vertellen! En dat meten van die badpakken is het helemaal!
    Ik wens je een heerlijke dag! Lieve groet Bea.

  2. Mooie foto vanop dat bruggetje & de koffie te Loosdrecht zal ook wel gesmaakt hebben denk ik

    Die boetes wegens tekort zou ik ook nog graag uigeschreven hebben Karel(hmm)
    ….
    Lang leve de zon….

  3. goede morgen Karel,
    Echt leuk een voorstelling van mij hier te zien,
    tja….. zelf vraag ik me ook wel eens af: waar is de tijd gebleven,
    zal iedereen wel eens hebben, denk ik.
    Een zeer mooie pps met al die oude foto’s hier gezien.
    Ben toch wel een beetje blij dat we hier vandaag de laatste tropische dag hebben,
    een paar graadjes minder is toch wel iets aangenamer.
    Straks weer een rondje fietsen,
    wens jou een hele fijne dag toe, geniet van het mooie weer,
    lieve groetjes Greetje

  4. Als ik samen met mijn zus op pad ga zie ik de verschillen.
    Zij zegt hoi hoe gaat het en gesprek is geboren…ik zeg hoi en loop door.
    Soms denk ik wel eens dat mensen boodschappen gaan doen om te kunnen kletsen…ha maar daar doe ik niet aan mee…en ben gauw klaar.
    Groetjes en geniet je dag

  5. Inderdaad Karel waar blijft de tijd. Hier vlakblij woont een vrouw , ook van mijn leeftijd. Ze maakt met iedereen die ze tegenkomt een praatje. Ze weet alles van iedereen in de buurt en vertelt haarfijn over nieuwelingen die in de wijk zijn komen wonen. Ziet ze mij komt ze met hele verhalen waarop ik niet zit te wachten, ben vriendelijk tegen iedereen maar hou niet van geklep. Haar naam? “buurtkrant”;-)
    Fijne dag nog, gelukkig iets koeler
    Groetje, Ria

  6. Wat een verschil hè…hier gisteravond en vannacht onweer en buien.
    Nu toch nog aardig warm geworden…dis is een heerlijke temperatuur…buiten zitten zonder te puffen.
    Dat hebben we dan ook gedaan maar niet thuis.
    Smakelijk en fijne avond

  7. Nou ja! Zoiets had je van tevoren nooit durven verzinnen. LOL.
    Tsss…de maat nemen van een badpak. Ik had er stante pede een cm of tien van afgeknipt (-:
    Welterusten voor straks.

Geef een reactie

