gein uit de mailbox

zo luitjes

we zijn er weer met de lange donderdag
ik heb deze week geen extra wijken en toch heb ik het druk
ja vandaag komen mijn vrienden uit Bonn
en blijven tot eind zondagmiddag
Gitti is een goede kokin en maakt vandaag een lekkere asperge maaltijd
vrijdag zien we wel wat we ondernemen
zaterdag
er zullen wat haringen en andere visjes gegeten worden
zondag  aan het eind van de middag rijden zij weer terug naar huis
en ik denk dat ik dan wel kan zeggen
het was weer en fijne en een geslaagde tijd

nu de gein

Over fietsen tussen naar school fietsende scholieren:

Voor mensen die ’s ochtends wat moeite hebben met wakker worden, heb ik de volgende tip:

Begeef je met je fiets tussen de pubers en je schrikt zo vaak dat je fris als een hoentje op je werk aankomt!

I. du Clou

**

Echte Amsterdammers fietsen
uitsluitend door rood.

Toon Verhoeven

**

Het zijn de luie mensen die het wiel en de fiets hebben uitgevonden
omdat ze niet graag dingen droegen of te voet gingen.

Lech Walesa

**

Op de fiets:

Zakendoen is als fietsen.
Je blijft in beweging
of je valt om.

John David Wright

**

Geluk:

Als je het hart opent
met een zilveren sleuteltje
dat ook op een fietsslot past.

Nico Scheepmaker

**

Wat mij betreft
zijn al die Hollanders hier welkom,
maar ze moeten wel
hun fietspaden meebrengen.

Max Schnur

**

Het leven is
als een fiets met tien versnellingen.
De meeste gebruiken we nooit.

Charles M. Schulz

**

Een vrouw zonder man
is als een vis zonder fiets.

Gloria Steinem

**

Je hebt haast, je moet nog iets,
het is al kwart voor elf.
Aarzel niet en pak de fiets,
desnoods die van jezelf.

Willem van der Veen

**

Een fiets met een kinderzitje
helpt niet meer.
Fietsendieven herkennen dat
als een truc van vrijgezellen.

Toon Verhoeven

**

Fietsen is alleen gezond
als automobilisten het gaan doen.

Toon Verhoeven

Je weet dat je oud wordt
als je weer begint te fietsen
terwijl je kinderen de auto nemen.

Michael L. Guido

**

Mijn fiets heb ik ook niet gejat.
Ik ben gewoon in Amsterdam op de hoek van een straat gaan staan.
Tegen de eerste de beste fietser die langs kwam riep ik:

‘Dat is mijn fiets.’

Youp van ’t Hek

**

Als schrijver is het niet nodig om op de fiets te klimmen en de Mount Ventoux te bestormen teneinde jezelf tegen te komen. Vaak is De Slegte al genoeg.

Marijke Höweler

**

Wat schiet je op met een aforisme
als je een fietspomp nodig hebt?

**

Fietsen met een gemiddelde van dertig
is net zo moeilijk als biljarten
met een gemiddelde van één.

Kees van Kooten

**

Bedenk dat wandelaars en fietsen
niet zo makkelijk uit te deuken zijn.

Kadé Bruin

**

Cynisme is een auto kopen
omdat het fietsen
zo verrekt gevaarlijk wordt
met al die auto’s.

Kadé Bruin

**

Fietsen lopen
als een trein.

Kadé Bruin

**

Het mooiste fietsen
is het met iemand
die steeds even rusten wil.

Ben de Cocq

**

Het huwelijk is een prachtige uitvinding,
maar dat is een hersteldoos
voor de fiets toch ook?

Billy Connolly

**

Intellectueel:

Iemand die niet weet
hoe hij zijn fiets moet parkeren.

Spiro T. Agnew

**

Iedere man die van een korte wandeling in zijn woonplaats thuiskomt weet dat de mooiste meisjes nimmer meedoen aan Miss Holland verkiezingen doch gewoon op straat fietsen.

Simon Carmiggelt

**

Fietsen in de stad
is als eten met een kettingzaag:
het gaat goed vooruit,
maar het is levensgevaarlijk.

Tom Lanoye

**

Gezien de verhouding fietsen:

Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil
dat de omwonenden er nog nooit
iemand hebben zien fietsen.
Vandaar dat bekijks.

Fons Jansen

**

Misschien worden er zoveel fietsen gestolen
omdat de politie alleen let
op ontvreemders van rijwielen.

Toon Verhoeven

**

Voor agenten per fiets
hoeft u nooit bang te zijn.
Die rijden naar huis.

Toon Verhoeven

**

Wil degene die mijn fiets gejat heeft
ook even mijn krantenronde overnemen?

Loesje

**

Lente:

Fijn weer vliegjes
happen op de fiets.

Loesje

**

De jeugd loopt op maandagmorgen
altijd met de fiets in de hand
omdat het weekend erop zit.

**

Nu kan ik ook mobiel bellen.
Op mijn fiets zit een bel.

**

Ik ben te laat
omdat mijn fiets niet startte.
Ik heb mijn dynamo
de hele nacht laten aanstaan.

Wiet van Broeckhoven

**

De vrijheid blijft mij trekken.
Alles wat je nodig hebt zit op je fiets en daarmee ga je de wereld in
een onbekende wereld ontdekken

Henk Kroes
ex-voorzitter van de Friese Elfstedenvereniging

**

Ik ben een fietser.
Als wandelaar denk je toch na een tijdje
kan dat maïsveld nu even plaats maken voor wat anders
Op de fiets verandert het landschap sneller
en maak je er deel van uit.

Femke Halsema,
fractievoorzitter van GroenLinks

**

Op de fiets wordt een mens optimistisch.
Dan ervaar je dat willen, kunnen en uitvoeren één kunnen zijn
in een ronddraaiend fietspantheïsme.

Peter Sloterdijk

**

De man:

Op hun 16de verjaardag willen ze een bromfiets.
Worden ze 18 dan moeten ze een auto.
Worden ze 35 dan willen ze allemaal een fiets
en worden ze 45 dan willen ze een racefiets

Luc Driesen

**

Eng?

Op de fiets door Amsterdam,
dát is pas eng.

Pieter Storms

**

Neem het van mij aan:

In Nederland zit de intelligentsia tussen twee wielen.
Als je fietst stroomt het bloed sneller door de hersenen en hoe meer bloed
hoe sneller je kunt denken’.

Gerrie Kneteman

**

Het ideale fietsweer is
een temperatuur tussen de 18 en 21 graden
een zwakke wind en een lage luchtvochtigheid.

Weerman Piet Paulusma

en genoeg gefietst hihi
doen we nog een klein ritje door de polder

fietstochtjehj

in de maand van de steden vandaag de P

Praag in al zijn Grorie

wens ik U fijne dagen

lieve groet

Karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

23 thoughts on “gein uit de mailbox”

  1. Goedemorgen Karel, na een zwoele nacht met veel gerommel voelt dit koetje zich gestoomd en verhakkeld als corned beaf. Alles beter dan te zijn een koe zoals in jouw leuke beeldverhaal… Wat een plezier om hier mee wakker te worden. Gelukkig moet ik straks niet op de fiets, want het is te ver. Naar het verre Praag wens ik ooit eens te gaan. Mooie stad, zo te zien. Een fijne dag en veel plezier, ook lekker eten, wat geen probleem zal zijn met zo’n goede kokkin. Dag Fietszwerver, pas op voor de koeien deze dagen. Het weer doet nogal wat met ze… Lieve groet matroos Beek.🐂🌞⚡️

  2. Goeiemorgen Karel , wow, Heerlen is tot nu toe eens bespaard gebleven van regen en onweer , zon schijnt volop , wel drukkend benauwd 😉 . Hele leuke geinige uitspraken over fietsen 🙂 . Mopje kende ik al maar moest toch weer lachen , hihi . Praag is ook een mooie pps over gemaakt 🙂 . Rest mij nog om te zeggen dat ik je hele mooie dagen toewens met je vrienden en succes met de krantjes . Liefs en fijne dag , Anja ♥

  3. goede morgen Karel,
    wat een leuke gein heb ik hier gelezen en tja….Praag vind ik echt de moeite waard om te bezichtigen, ben er al diverse keren geweest.
    Het wordt vandaag een snikhete dag, is nu al 32 graden, hoop dat het bij jou een paar graadjes koeler is. Vooral voor Marcel te heet om iets te ondernemen.
    Wens je heel veel plezier en fijne, gezellige dagen toe met je vrienden, geniet er van,
    lieve groetjes Greetje

  4. Hoi Karel
    Dat scheel idd wel wat hihi
    Zo nu eerst de tekst maar eens lezen…
    De ppsjes had ik al geklikt…ff wachten
    Jeetje die had je wel in een scroller kunnen plaatsen…
    Nu dat was een hele reeks over fietsen…de 1e is het leukst en deze…
    Aarzel niet en pak de fiets,
    desnoods die van jezelf.
    En die van Loesje blijven goed…
    groetjes en wandel jij maar met hindernissen en pas op voor de stier…
    mzl

  5. Praag! Ik ben er nooit geweest. Nou bijna…op de fiets vanuit huis. Maar op 250 km na moest ik noodgedwongen opgeven. Doet nog steeds een beetje zeer.
    Mijn fiets was zo’n beetje mijn leven dus kan ik me he-le-maal vinden in de gein erover. Dankjewel dat jij ze speciaal voor ons bij elkaar vergaard hebt.
    Ik wens je een fijn weekend met je vrienden,
    Lieve groet

  6. Nieuw woord stieten hihi
    Dus jij vond het wel goed zo…ja ik ook hoor…het was noodweer hier pfftttt
    Hagelstenen als hockeyballen…was best eng.
    Tegen de ramen een hels kabaal en dakpannen kapot, maar erger zijn de autoruiten in de buurt en dakramen pfftt
    Schade genoeg overal.
    Vind dat nu andere plakken aan de beurt zijn in ons kikkerlandje 😉
    Slaap wel want die jeugd is er s’morgens ook weer hihi
    trusten

  7. Goeiemurge Karel , en de nacht goed doorgekomen of viel het noodweer bij jou mee ? Was alleen maar bang dat mijn ramen in zouden gaan met die hagel . Je zag totaal niets meer door die hevige regen en hagel . Onweer flitste en knalde van alle kanten bij mij , pfff . Blij dat voorbij is 🙂 . Hoe gaat het aan die kant , zeker al heel wat visjes op , hihi . Amuseer je maar fijn met het bezoek . Fijne vrijdag , liefs Anja

  8. Hoi karel
    Hier nog steeds broeierig, maar wel wat minder warm.
    Denk dat we er weer oed vanaf zijn gekomen…2 autoruiten gesneuveld…veel ruiten kapot en dakkoepels
    En dan spreek ik niet eens over de tuinbouw hier…
    Nu aan de zijkant een paar pannen weggehaald zodat het voor aangezicht in ieder geval hetzelfde is…en die worden er nu opgelegd. 2 – 70ers met een lange ladder haha ik kijk niet grijnzzzz
    Groetjes en geniet jullie dag…zal nog warm genoeg zijn.
    mzl

  9. Het regent hier al de hele middag en het ziet er ook niet naar uit dat het zal ophouden.
    Na de mooie dag van gisteren en de snikhete van donderdag is deze een regelrechte tegenvaller.

    De gein, de geweldige polderoute en prachtige stad Praag toveren een vrolijke lach op deze, door de regen, zo’n verpestte zaterdag. Dank je Karel.
    Fijn weekend groetje, Ria

Geef een reactie

