gein uit de mailbox

zo luitjes

rara wat voor dag hebben we hier
juist
en U hebt wel gemerkt ik plak er de vrijdag aan vast
geeft mij nadien tijd om al Uw lachende reacties te beantwoorden

wat niet om te lachen is , is de pijn aan de buitenkant van mijn rechter grote teen
de teen zelf is wat rood en dik , maar niets te zien als reden waarom
zal ook wel weer goed komen
toch

unnamed5 n372

Buurvrouw en buurman, zij weduwe en hij weduwnaar

hebben een goed contact dat tot dan toe bestaat
uit een praatje over de heg.

Op een dag zegt buurman tegen de buurvrouw:

We kennen elkaar al zoveel jaren en zijn al zoveel jaren alleen

waarom zouden wij niet wat meer bij elkaar komen en ook
samen de liefde te bedrijven.

Zegt de weduwe:

Nee, dat kan en wil ik niet maken want mijn
man zou zich in zijn graf omdraaien.

Zegt de buurman:

Dat geeft toch niks.

We doen het twee keer, dan ligt hij weer goed !


ONS NEDERLANDS.
Bloemlezing uit brieven binnengekomen bij het huisvestingsbureau van een gemeente.

1. Mijn 15-jarige zoon slaapt noodgedwongen bij zijn 13-jarige tweelingzuster
in de kamer.

2. Mijn vochtontwikkeling in de kamer is niet te harden.

3. Even leg ik mij neer, om u enkele letters te dienen.

4. Mag ik ruilen met mijn overbuurman, daar die man weduwe is en geen kinderen heeft.

5. Ik heb een lekaasje op zolder en dat is naar beneden gekomen.

6. Ik vraag niet om een woning, want die heb ik al, daarom vraag ik om een andere
woning.

7. De hond blaft de hele avond en met de kat is hetzelfde geval.

8. Het vijfde kind is op komst en staat voor de deur.

9. Ik zit uit nood in een onverklaarbare woning.

10. Mijn man loopt met bromgieters en mijn bortsten piepen ook.

11. Ik moet elke dag bevallen, zodoende wordt mijn woning te klein.

12. Ik ben zomers uitgeleverd aan de ijswagens en ’s winters aan de steun.

13. Van de ene kant is mijn vrouw in verwachting, en van de andere kant regent het in.

14. Ik wou gaarne een aanval doen op uw goedheid.

15. Weleerwaarde Heer Burgemeester: Hiermede kom ik u een aanzoek doen en wel voor
een woning.

16. Ruim zes jaar ben ik getrouwd met een kind van twee jaar.

17. Mijn buurman stinkt naar gas, ik denk dat hij een gat heeft.

18. Ik eis, dat ik net zo opgeschilderd wordt als mijn buurman.

19. met eerbiedige beschuldigingen richt ik mij tot uwe Hoogheid.

20. De W.C. is lek, aangezien wij er met z’n dertienen wonen.

21. De woning is te klein. Ik krijg er ieder jaar een kind bij meneer de Burgemeester, daar
moet u toch wat aan doen.

22. Wilt u eens in mijn bovenkamer kijken, die zit vol beesten.

23. Ik lig al twee jaar op bed met Igias. Ik hoop dat ik het goed schrijf, anders denkt u dat
het een Poolse violist is.

24. Ik heb zo’n last van mieren in mijn fundament.

25. Wilt u het zaakje van mijn buurman eens goed onderzoeken, want er zit een luchtje
aan.

26. Het vocht dringt door de vloer van de slaapkamer van mijn oude moeder, die helemaal
beschimmeld en verrot is.

27. Ik zit al twee jaar te koken op een kachel, dat is geen doen. U kunt voelen dat mijn
geval niet in orde is. Doet u het eens.

28. Mijn vrouw ligt in de kinologische afdeling van de W.C.

29. Ik wil mijn gat gedicht hebben, ik heb er last van.

30. Stelt u zich voor burgemeester. U en uw gezin scheitend in een emmer.

31. Ik doe al twee jaar een hoop op de kachel, dat gaat nu niet langer.

32. Aangezien mijn vrouw vannacht een jongeheer heeft gekregen is mijn huis nu te klein
geworden.

33. Dit is geen plaats om was te drogen. M’n vrouw zit al tien dagen met d’r ondergoed
omhoog maar er is nog niemand komen kijken.

unnamed34136  n-=

in de maand van de plaatsen
toch maar na de A naar B gegaan

Brugge 1900

wens ik U fijne dagen

lieve groet

Karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

23 thoughts on “gein uit de mailbox”

  1. Goeiemorgen Karel , whahaha , zaten leuke ingekomen brieven bij 🙂 . Ppsje over Brugge is ook mooi gemaakt 🙂 . Heb je geen ontsteking aan de dikke teen of komt van nieuwe schoenen ? Hopelijk niet al te veel last tijdens de krantjes bezorgen . Fijne donderdag , ik moet zo voor getver , dus daarna fijne dag , hihi . Liefs, Anja

  2. Pijn bij het stappen niet aangenaam.Als de teen rood en warm is opletten hoor.Een ontsteking kan best als ze na 3 dagen duurt nagekeken worden..toch geen nagel die begint in te groeien want dat wordt in het begin vaak ober het hoofd gezien.Hoop dat je gauw ontdekt wat mis is.Fijne dag verder.

  3. Wünsche dir einen schönen Donnerstag trotz Arbeit schöner Text lieber Karel gibt viel zu lesen ich wünsche dir einen schönen Nachmittag liebe Grüße und Umarmung Gislinde

  4. goede morgen Karel,
    Heb hier wat leuke gein gezien en gelezen, haha….
    Jij gaat voor een nieuwe pc met een snelle SSD-schijf?
    Hier schijnt op dit moment de zon, even van genieten na de vele regen.
    Hoop dat je niet te veel last hebt van je teen, anders toch maar even bij de dokter langs gaan.
    Fijne dag wens ik je toe,
    liefs Greetje

  5. Mogge karel
    De koffie is al op hoor en stralend weer met veel vogelgeluiden in de tuin…dus die weten ook dat het mooi weer is.
    Beter dan bij ons…klikken deed ik al op blogger…nu even de zinnen goed doorlezen.
    En je teen maar ff in de gaten houden…gelukkig hoef je je nieuwe schoenen vandaag niet aan 😉
    Zei het toch “spreek je nog wel”
    Misschien toch ineens te lang op de nieuwe gelopen.
    Groetjes en geniet je dag

  6. Ziet er een mooie stad uit Brugge, is mij onbekend sinds 1900(hmm)…
    Groeten van de buurman & stoot uw grote teen niet weer tegen die pot hé Karel…(hmm)
    See you with singing in the rain…

  7. Je motto is goed nu nog je eraan houden haha
    Onze laatste avond hier en wat denk je wat het gaat worden…tuurlijk het butler house…die springt er echt uit voor ons.
    En wel met eten als met de sfeer…en dan vroeg slapen want morgen vroeg dag…
    Fijne avond en geniet je pint…1 2 3…proost

  8. Als je in het weekend nog steeds last van je teen hebt, kun je misschien in een emmer met soda en warm water gaan zitten. Wie weet heb je last van een ingegroeide nagel. Blijf een kwartier in het water zitten en masseer dan zachtjes over je zere teen. Vaak kan dan het vuil eruit.
    Je geinbox is weer om te gillen! De een is nog leuker dan de ander (-: Je doet veel moeite om er iedere keer weer wat moois van te maken, Karel.
    Lieve groet

  9. Tja in dat water had je al gezeten toch?
    Ben benieuwd wat het nu is…als de schoenen het niet zijn geweest…
    Maar dat horen we dan nog wel…
    Zo de eerste oppasdag is alweer een feit…
    In eindhoven waren ze wanhopig…konden het niet geregeld krijgen, dus wij de hele woensdag en avond oppassen. Ze weten niet hoe blij we zijn om die 2 kids weer te zien hihi…
    Kunnen zij naar het promoveren van 2 vrienden in A’dam
    Kreeg gelijk een appje terug jippie 🙂
    Slaap lekker en s6 bij de doc

  10. Goeiemurge Karel , jeetje , zit ook niet mee met die teen . Had je dat tijdje terug niet ook al eens gehad of was dat bij een andere teen ? Denk toch dat iets ontstoken is , ff afwachten wat de dokter zegt . Ja, hier begint spreekuur half 9 maar als geen plaats meer is en je hebt geluk mag je om 8 uur even langskomen . Hoop voor je dat het meevalt en wens ik je toch een mooie dag toe , liefs Anja

  11. Mijn ogen gaan hier nog steeds open ook al ben ik gehuwd…
    Jij zei dat wij de zuiderburen zijn & ik die dacht dat jullie de noorderburen waren(hmm)…
    Succes bij de dokter met uw grote teen hé Karel, hopelijk is het niet erg & moet die er enkel af(hmm)…

  12. Hallo Karel können zur Zeit nicht an die Ahr fahren denn dort sind Straßen gesperrt warten auf den Anruf wann es wieder freie Fahrt gibt hab einen schönen Freitag hier haben wir heute mal kein Regen da sind wir Froh viele liebe Grüße Klaus in fFreundschaft

  13. Hoi karel
    Als ik zo mijn reacties zie zou je niet zeggen dat ik weg ben geweest…toch?
    Nu nog eten en morgen wassen…en je ziet al niet meer dat we weg geweest zijn.
    Fijne avond

  14. Nee hoor ik gebruikte die ook buiten anders was ik er zoveel niet geweest…muziekje zachtjes aan, zonnen en ja dan moet je wel wat te doen hebben hè…
    Oja laatste was draait…kon het toch niet laten…morgen beginnen we aan de tuin als er geen aanloop is 😉
    Slaap wel

  15. hi Karel,
    fijne dag gehad vandaag?
    Gelukkig hier geen stortregen geweest, alleen een licht buitje,
    verder een prima dag.
    Hoe gaat het met je teen, al iets beter?
    Vanaf morgen zullen we de zon weer regelmatig zien, wordt tijd voor een fietsritje.
    Voor straks welterusten en slaap lekker, Greetje

Geef een reactie

