gein uit de mailbox

zo luitjes

de donderdag is weer  bijna daar
en dan ben ik dus niet hier
en zeker morgen niet met weer een extra blaadje reclame er bij
of 2
en ook 2 wijken invallen heb ik op me genomen
1 er van doe ik de vrijdag ochtend
zonder reclame blaadje , want ik zei nee die doe ik alleen de krant
ligt wat verder weg en ik wil het in 1 keer rijden doen
dus werd ik terug gebeld ja is goed , schijnt dat er daar lui wonen
die dit krantje graag hebben
een heel luxe vila buurt

unnamedrgfaewt qw

Oud worden

Een ouder echtpaar nodigde de buren uit om te komen eten.

Telkens als de oude man zijn vrouw iets vroeg
begint hij met ‘schat’,’lieveling’, ‘duifje’, ‘honnepon’ enzovoorts..

De buren waren onder de indruk, want het echtpaar was al bijna 60 jaar getrouwd.

Toen de vrouw even naar de keuken was, zei de buurman tegen de man
Ik vind het zo mooi dat u uw vrouw, na al die jaren dat u getrouwd bent,
nog steeds koosnaampjes geeft..

De oude man boog zijn hoofd. “Zwijg”, zegt de man,
ik kan al tien jaar niet meer op haar naam komen!!!

Vijf chirurgen

Een gesprek rond de tafel tussen vijf chirurgen …

De eerste, van Gent, zegt : Ik heb het liefste boekhouders op mijn tafel,
want als je die opent, vind je alle organen genummerd, en dat is vreselijk
gemakkelijk.

De tweede, van Hasselt, antwoordt : Ja, maar je moet eens
elektriciteitsmannen op je tafel leggen, alles in hun lichaam is geordend
volgens  de kleurcode.

De derde, van Nieuwpoort, repliceert : Nee , de bibliothecarissen zijn het
beste om te opereren, alles in hun lichaam ligt op alfabetische volgorde.

De vierde, van Halle, zegt hierop : Weten jullie, ik heb het liefste de
constructiebouwers, die mannen hebben er begrip voor als je reserve onderdelen over hebt.

De vijfde, een Antwerpenaar, zegt uiteindelijk : ge zijt allemaal goe mis.
De politiekers zijn ’t gemakkelijkste. Geen ruggengraat , geen hart, geen
ballen, geen hersenen, en ge kunt hun gat met hunne kop verwisselen !!!!

Jan en An zijn pas gehuwd en An heeft voor hare Jan worstjes gebakken.
Hij merkt op dat zijn vrouwtje de uiteinden van de worstjes gesneden
heeft alvorens ze te bakken.
Op zijn vraag waarom ze dat doet antwoordt Ann : omdat mijn ma dat ook deed,
je moet haar maar vragen waarom.
Bij de eerste gelegenheid die hij heeft vraagt Jan dus aan zijn schoonma waarom ze de uiteinden van de worstjes snijdt ze ze bakt.
Antwoord van schoonma : mijn ma deed dat ook, je moet het haar maar vragen.
Op bezoek aan oma vraagt Jan dus waarom zij doet wat haar dochter en kleindochter doen :
de uiteinden van de worstjes snijden.
Maar ook oma heeft het zo van haar moeder geleerd.
Het zit Jan hoog : die verkwisting dus hij dringt er bij zijn Ann op aan om
overgrootma in het rusthuis te bezoeken om
eventueel daar een antwoord om zijn vraag te krijgen.
Zo gezegd zo gedaan : ze gaan naar ’t rusthuis en Jan vraagt het nu aan overgrootma.
Die kijkt verschrikt en zegt dan : hoe  is het mogelijk
bakken jullie nog altijd in dat klein panneke ?

Twee Nederlanders en een Belg praten  over hun relatie.
Zegt de ene Nederlander: Volgens mij gaat mijn vrouw vreemd met een timmerman!
Ik vond zaagsel onder het bed.
De andere Nederlander zegt: Volgens mij gaat mijn vrouw vreemd met een metselaar!
Ik vond cement onder het bed.
Zegt de Belg: Volgens mij gaat mijn vrouw vreemd met een paard!
Een paard?…vragen de twee Nederlanders verbaasd.
Ja, zegt de Belg, want ik vond gisteren een ruiter onder het bed!

Twee buren staan met elkaar te praten over de diefstal van
huisbrandolie uit hun mazouttank.

Buur 1: Dat is nu de 2de maal in 4 jaar!!!

Buur 2: Ik voel  met u mee, op korte tijd ben ik drie maal bestolen geweest.
Maar ik heb er iets op gevonden en sindsdien is er bij mij geen mazout meer gestolen.
Ik heb namelijk een groot bord geplaatst met in koeien van letters ‘ MAZOUT ‘ erop.

Buur 1: Zijt gij helemaal zot geworden! Nu moeten ze zelfs niet meer zoeken…
Buur 2: Dat klopt, maar ik heb dat bord wel niet boven mijn mazouttank gezet, maar boven mijn septische put.
Dit jaar hebben ze mijne beerput al twee keer leeggezogen…..

unnamed4tb346

in de maand van de kunst
beessie

Carim Nahaboo Insects - England

wens ik U een fijne dag

lieve groet

Karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

22 thoughts on “gein uit de mailbox”

  1. Goeiemurge Karel , whahaha, weer heel wat gein om de dag te beginnen 😜 😝 . Die Carim kan tekenen hoor , levensecht , 🐝 🐛 . Denk dat jij al op je ronde bent , gelukkig zit het weer je mee . Wens ik je een fijne dag toe , met hopelijk niet te veel hindernissen , liefs Anja ☀☀☀

  2. Allemaal beestjes, zoveel beestjes om me heen:-) mooi muziekje en leuke gein.
    De glimlach die je wil zien is er Karel 🙂 Ennnn….de zon schijnt.

    Groetje, Ria

  3. goede morgen Karel,
    wat een leuke gein en een mooi ppsje,
    veel succes met je wijkjes, geniet van het mooie weer.
    Wij zo meteen naar de tandarts, daarna een fietsritje maken,
    zonnige en lieve groetjes, Greetje

  4. Ha karel
    Jij geen ochtendronde gemaakt…de tijd ervoor was er zeker niet?
    Nu ik wel maar wat later…gister geen pc meer aangehad…je leest nog wel waarom haha…
    Dus lachen om de geintjes deden we al…en weet dat ik de pps ken door de spin haha…maar wanneer en waar dat was weet ik niet meer…
    Wandel ze in je wijkjes
    Groetjes

  5. Hoi Karel,
    Heb weer genoten van je gein en de mooie pps
    Jij weer druk,druk met de wijkjes.
    Maar met de nieuwe schoenen loop je op wolken natuurlijk,
    zie je misschien nog een engeltje !!
    Wens je een hele fijne donderdag, hier in elk geval zon nu.
    Lieve groet Marianne

  6. Haha! Hij kan al tien jaar niet op zijn vrouws naam komen (-:
    Die van de chirurgen is ook top. Vooral de opmerking over politici. Heerlijk om even zo hard te kunnen lachen.
    Lieve groet

  7. Kijk jij mag meegenieten al is het dan digitaal
    Vond die verzameling in de kelder erg mooi en er stond zelfs een oude klok
    In de zaak zelf een soort van schommelstoel met de wandelstok en hoed van de oude pa…er zat zoveel sfeer en dingen te ontdekken in die zaak je raakte er niet uitgekeken
    En goed hè we zijn recht naar huis gelopen in het pikkedonker hj
    Slaap wel

  8. Goeiemorgen Karel , jij al op pad met de laatste krantjes 🙂 . Het weer is prima , dat is al 1 hindernis minder , hihi . Wens ik je een mooie dag toe , liefs Anja

  9. Hoi karel
    Veel te warm om op de trampoline te gaan en bed is te hard dat veert niet al voel ik iedere veer 😉
    Jij boft weer met het weer…als ik het zo lees…
    Straks lekker vrij en genieten van de rest van de dag

  10. Bedankt Karel voor de tip van de pan, ik ga de uiteinden van worst er weer aanlijmen en een grotere pan nemen om te bakken…
    Groeten van een domme demente Belg(hmm)

  11. We zijn nu 8 daagjes hier en nog iedere dag lekker gegeten…dus die poging was geslaagd en niet zoals jij denkt.
    Klinkt als…
    Wel iedere keer spannend of het eten ook lekker is en de sfeer was tot nu toe overal goed maar nergens zoals bij butlershouse…dus daar gaan we zeker nog een keer eten.
    En jij morgen aan de wandel bij mooi weer…zal voor je duimen
    Slaap wel

Geef een reactie

