2 feest dagen in 1 , toch

zo luitjes

na een mooie wandeling bij mooi weer
wandeling toch wel langer dan gedacht
maar wat maakt dat uit

een mooie stilte op
De Dam

kijk ik naar de film
de jongen in de pyjama
had er natuurlijk wel al van gehoord
nu maar eens zien

morgen vieren wij in dit mooie landje van ons de bevrijding
71 jaar zonder oorlog
al ik nu nog hoop is dat het bord met de tekst
onder het gebroken geweertje
” nooit meer oorlog ”
ooit nog eens uit komt

ik de wijken in
U feesten en beesten
en wie weet een glimlach achter laten
🙂

unnamed2

Buiten adem stormt een man de politiepost binnen
Alstublieft, arresteer
ik heb mijn vrouw met een
braadpan op haar hoofd geslagen…!
Is ze dood?
Was dat maar waar
integendeel, ze kan elk ogenblik hier zijn!

Op een ochtend ziet een jogger in het park een gloednieuwe tennisbal op het
gras liggen.
Mooi ding’ denkt ie.. En al lopend pakt hij hem op en steekt
hem in zijn broekzak.
Later, op weg naar huis, stopt hij bij een zebrapad
wachtend tot de lichten veranderen.
Een jongedame die naast hem staat, ziet
de bobbel en kan het niet laten naar de oorsprong van de grote bult te vragen.
Wat is dat toch?
vraagt ze, wijzend op zijn korte broek.
Enigszins beschaamd antwoordt de jogger
Eh.. een tennisbal. zo, zegt het meisje onthutst
dat moet pijnlijk zijn… Ik had ooit eens een tennisarm…

Een boer rijdt op zijn tractor al slingerend door een west-Vlaams dorpje.
Hij zit in zijn cabine en zo te zien vermaakt hij zich prima.
Achter hem rijdende agenten vinden het welletjes
en besluiten om de man aan te houden.
Luid zingend opent de boer zijn cabine en roept
Wat een techniek he?, in Brussel draaien
ze muziek en ik kan het hier helemaal horen!
Ja, ongelofelijk, zegt de ene politieman
en in Hasselt maken ze jenever en ik kan het hier ruiken!

unnamed1

in de maand van de kunst
geef ik U een mes en een stuk hout

Art+du+bois+-+Nielsen+Worthington+._+07+11+2012

wens ik U een fijne avond
goeden nacht
en een fijne dag

lieve groet

karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

26 thoughts on “2 feest dagen in 1 , toch”

  1. Oma’s zijn toch wel slim hè
    Aan zo een tip heb je nog eens wat….
    Pas je wel op met douchen morgen…zal je maar gebeuren hihi
    goeie mopjes en ik ga echt geen hout bewerken, ik snipper morgen…
    Slaap wel

  2. Hallo Karel Morgen soll es am Vatertag ein sonniger sehr schöner Tag werden da macht das wandern nochmal so viel Freude eine gute Nacht wünsche ich dir Klaus in Freundschaft

  3. Goeiemorgen Karel , leuke gein heb je al geplaatst 🙂 , die van het douchen heb ik ook ergens staan , haha . Mooie pps over houtbewerking , ik kom niet verder dan zo potloodpunt slijpen 😉 . Denk dat jij al vroeg in de wijken zat als de krantjes er gisteren al waren 😉 . Wens je een fijne zonnige dag toe , liefs Anja

  4. Ik ga geen wijn meer geven aan mijn vrouw Karel,
    de braadpan moet nog een tijd meegaan
    &
    ik kan altijd opteren om een houten braadpan op de Dam ineen te knutselen hé(hmm)
    …Groeten van eentje die water in wijn kan veranderen…

  5. Hoi karel
    Ja met dit weertje zal een douche wel fijn zijn na het wandelen met hindernissen hihi
    Ga de tuin in en genieten van alle kleur en kijken of ik ook wat kleur kan vangen.
    Dat is toch fijner dan onder de zonnebank
    Groetjes en geniet je dag

  6. Ha die Karel , ben je nog steeds krantjes rond aan het brengen ? Zal je ondertussen wel gaar gestoofd zijn 😉 . Had wandeling naar hei gemaakt en mezelf op ijsje getrakteerd in het restaurant en Hari een frikadel 🙂 . Alvast smakelijk en een rustig avondje , liefs…

  7. Bij mij niet daar moet ik echt wel wat voor doen…zoals buiten zijn hihi
    En ook voor dat smakelijk moet ik de keuken in… 😉
    Fijne avond en geniet je rust…smakelijk

  8. Ook hier gaan wij profiteren van het mooie weer Karel maar zonder krantenronde

    Het ziet er ook mooi weer uit om een ommetje te gaan maken hé

  9. Hoi karel
    Eerst buiten zitten en zo meteen verder met de kamer.
    Dat wordt een tussendoortje vandaag hihi
    Het is heerljk in het zonneke.
    Zo is de planning om de kamer te poetsen een beetje aangepast hihi…met de franse slag vandaag
    Ben een kei in overslaan sinds wij kleinkinderen hebben grijnzzzz
    Groetjes en geniet je dag

  10. Blijf een beetje aan het poetsen…ben jij gek
    Met pinksteren Daan en Guus hier voor 3 daagjes dus daarna werken we de vlekjes wel weg grijnzzzz
    Geniet je avond

  11. Tja na Hemelvaartsdag komt na 10 dagen pinksteren
    En dat betekend 2 zondagen…dat doet mijn opvoeding dat ik dat weet haha
    Nee die komen de boel op stelten zetten…hoop in ieder geval op mooi weer dan.
    tuk ze

  12. Ha die Karel,
    leuke gein en een hele mooie pps van houtsnijwerk heb ik hier gezien.
    Mijn eerste fietsritje van 28 km. is vandaag, over veldwegen en Duitse dorpjes, probleemloos verlopen. Had Marcel niet gedacht hoor!!!!
    Fijne avond voor jou met lieve groetjes, Greetje

  13. Ja morgen op pad…moet je uitgerust aan beginnen hihi
    Hier morgen een klus bij dochter…rolgordijnen op hangen
    Ja ze weten pa nog steeds te vinden…
    Slaap wel en morgen een fijne wandeling

  14. Goeiemorgen Karel , ik dacht ik ga Karel eens ff uitzwaaien , haha . Het beloofd een warme dag te worden en was net al benauwd buiten tijdens het wandelen . Wens je een hele mooie wandeling toe en geniet er vooral van 🙂 . Liefs Anja , zwaai zwaai 🙂

Geef een reactie

