geven en nemen

zo luitjes

wat een heerlijke zonnige dag gister
die hebben we binnen
laat er maar velen volgen
toch
ik liep een 8 uren buiten te fluiten onder de zon
wat vandaag brengt zie ik dan wel weer , zit nog een nachtje slapen tussen

ik volg het nieuws niet meer zo op de voet
weet niet of ik daar goed aan doet
maar het stemt me niet vrolijk en dat ben ik zo graag
heb genoeg aan mijn eigen sores zal ik maar zeggen
want zo is het wel en ik denk met velen
ik ben wel heel tolerant en met mij ook die velen
maar we zien het bij de geloofjes en politiekjes niet zo terug
met alle ellende van dien
wat zou ik dan het nieuws nog zien
ik noem dat geen nieuws meer
nieuws zou het zijn als er overal vrede was

Tolerantie---Lidia

in de maand van de bloemen
geen grote praal wagens in een corso
maar wat ik ook kunstig vind is deze kleine kunst
mocht U het ook gaan doen
suc6

Fleuriste oui mais - quel talent

wens U een fijne dag

lieve groet

Karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

21 thoughts on “geven en nemen”

  1. Auch wir hatten gutes Wetter lieber Karel und 14°, das habe ich ausgenutzt und war mal wieder an meinem See.
    Nachrichten…hab ich heute nicht gehört, heute gehört die Welt dem Frühling 🙂

    Alles Liebe und eine gute Nacht wünscht Mathilda ♥

  2. Wat een lieve foto’s en tekst in die van lidia
    Ben van Klinken maakt mooie teksten das ook een feit…
    En ja de 2e een bekende maar daarom niet minder mooi
    En ja ik volg het nieuws wel maar wat jij nieuws noemt is een sprookje wat nooit uit zal komen
    Zolang er mensen zijn…slaap wel

  3. Goeiemorgen Karel , daar ben ik dan eindelijk . Gisteren belde mijn maat op of ik af kwam . Natuurlijk ga ik dan , het was zo’n warme prachtige lente dag en dan zou je gek zijn om aan pc te blijven hangen . We hebben heerlijk gewandeld op de Schwienswei , jeugdherinnering van mij , maar daar is zo veel bij gekomen , dat ik me niet eens meer kan herinneren waar ik toen mijn boom heb gepland , haha . Daarna nog heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad 😀 . Nu , ga ik verder met het genieten van jouw geplaatste ppsjes 😀 . Dat er vrede komt , zal wel altijd 1 grote droom blijven . Och ja , zo lang we maar vrede met ons zelf hebben 😉 .Wens ik jou weer een hele fijne dag toe en geniet er van , liefs Anja

  4. goede morgen Karel,
    weer erg mooie ppsjes heb je geplaatst.
    Gisteren bij dat prachtige zonnige weer ik in bed gelegen, was niet in orde.
    Nu gaat het weer.
    Het is hier mistig, bah triest weer, wens je toch een fijne dag, Greetje

  5. Goedemorgen Karel,
    Gister was een supermooie dag, dus ook even buiten geweest.
    Vandaag grijs, maar we maken er zelf maar wat fleurigs van.
    Jou geintjes gekezen, daar wordt je al blij van en enkele mooie pps gezien.

    Jij houd niet van al die feestdagen geloof ik he.Ik in zoverre dat het vroeger een extra vrije dag was.Kon je wat leuks gaan doen.
    Heb je al eens op mijn ander blog geneust? Staat nu een mooi pps Pauwen fantasy is wat anders dan pasen.
    Bedankt nog voor je bezoekje
    Lieve groet Marianne

  6. Mogge karel
    Geloven in iets wat er niet gaat komen is een sprookje ja…
    Maar goed als je positief kan blijven onder alle ellende op de wereld.
    Ja die ctrl knop zit er niet voor niks toch ?
    Groetjes en geniet je dag

  7. Er is ook wel alle dagen ander nieuws te rapen waar men in geinteresseerd is hé Karel, elkeen maakt voor zich uit wat hij of zij leuk vind…
    Een pak belastingsbrieven rond gedragen las ik & ook hier geen alcohol na gisteren, 1 maal in de week is genoeg

    Men moet wat dat betreft tollerant zijn mijn gedacht

    Alleé , cheers met een warme choco Karel
    &
    ik ga een andere sponsor zoeken voor mijn verbouwingen(hmm)

  8. Rozijnen krentenbollen hihi dubbelop
    Geef mij dan maar noten ipv een van die 2 erbij…
    Ja er is lekker brood waar je niet eens beleg op nodig hebt.
    Zo en nu de keuken verder doen…de dwergjes komen niet al geloof ik ook in sprookjes
    Smakelijk en fijne avond

  9. “Met een beetje tolerantie,
    ben je altijd op vakantie,
    je hoeft nooit meer iets te vinden,
    je bent af van het gezeik.
    Alle mensen zijn je vrienden,
    en iedereen die is gelijk!”
    Aldus Het Goede Doel uit de jaren tachtig. De tekst heeft zijn kracht nog steeds niet verloren.
    Sla jij af en toe maar fijn het journaal over. Ik doe precies hetzelfde. We kunnen niets aan alle ellende veranderen…maar voor bloggers onder elkaar er wel iets prettigs van maken. Laten we dat dus doen!
    Met je pps ben jij altijd op de goede weg. Jij stuurt ons glimlachjes via je blog. Heb ik je daar wel eens voldoende voor bedankt? Nou: BEDANKT!
    Pluk de dag, maar laat een beetje hangen voor morgen (-:
    Fijn weekend en lieve groet,
    Kakel

  10. Hoi Karel,
    Ik was ook niet alle feestdagen vrij hoor, verre van dat.
    In de zorg altijd paraat he.
    En ik heb dus 3 blogs he
    Een voor de kids en nog een fantasy Butterfly.
    Das voor de dromers die in een droomwereld willen zijn haha.

    Bedankt voor je commentaartje weer
    Lieve groet Marianne

  11. 2 harde koppen dat doet zeer…krijg je koppijn van 😉
    Zie je wel er blijft veel hangen…pffttt
    Toch eens uitproberen wie de hardtste kop heeft 😉
    Smakelijk en fijne avond

  12. al is de dag nog zo grauw
    door alles heen een glimlach van jou
    hier een blije lach voor jou:-)
    geniet van een fijne avond Karel
    vriendelijk groetje, Ria

  13. Fijn Karel dat je hebt kunnen geniet”n van de zon.Hier spijtig genoeg niet kunnen wandelen daar ik op afspraak bij de dokter moest en vandaag dan gewandeld in de koude en grijze natuur.Slaap lekker.

Geef een reactie

