je snapt die lui toch niet

zo luitjes

de dag goed en fijn door gekomen
ieder op eigenwijze
ik op rustige wijze
maar ja ik ben dan ook de rust zelfe
🙂

je kunt er eigenlijk niet meer omheen , oorlog en ellende in de wereld
het is alom ons
of ik het begrijp is een 2de
mij maakt het niet uit welke religie iemand er op na houd
of de kleur van de huid is mij ook om het even
maar wacht nu toch even
ik als Amsterdammer = Hollander bevocht de Friezen
en kijk nu we zijn vrienden , wat zeg ik zelfs familie
dus het kan wel hier , waarom daar dan niet
iets anders is toerisme naar andermans ellende
ook zoiets vreselijks

Dirty tourism
ff op alleen lezen klikken

doe er een in mijn ogen mooi kunstwerk achter aan
om die beelden hier voor wat te verzachten

Ilene Meyer
ff op alleen lezen klikken

wens ik U een goede nachtrust
en morgen een fijne dag

lieve groet

karel

 

Auteur: fietszwerver

what about me ?

16 thoughts on “je snapt die lui toch niet”

  1. dag Karel,
    wat een ellende en trieste beelden in de eerste pps, dit doet je hart breken……
    Dat was genieten van de tweede met mooie kunstwerkjes,
    ga nu naar bed, welterusten en een goede nacht toegewenst, Greetje

  2. Goeiemorgen Karel , van de 2de pps werd ik toch een stuk vrolijker , mooie kleuren erin verwerkt 😀 . Eerste maar trieste beelden en ja , dat hoort ook bij het leven . Ben nog even op mijn ronde , best druk geweest zie ik 🙂 . Wens ik jouw al een hele mooie donderdag toe , liefs Anja

  3. Einen schönen Tag lieber Karel wieder wunderschön,hier an der Ahr habe ich immer Schwierigkeiten in den P.C. zu kommen dauert immer so lange.Grüße dich lieb von der Ahr hier ist was Regen lieber Gruß von mir Gislinde

  4. Ha die Karel , bevalt het plakken een beetje ? 😀 . Ik ben ook klaar voor vandaag 🙂 . Lees net dat er 2 km van mij af weer geschoten is met een automatisch wapen . Gelukkig niemand geraakt maar wel auto’s doorzeefd , pffff . Gaan nu kijken of dat verband houd met die dodelijke schietpartij van laatst . Ga eens een boterham maken en bedenken welke kant ik straks op ga . Amuseer je nog , liefs Anja

  5. Waarom oorlog vragen wij ons ook af Karel
    &
    dat waren hallucinante beelden op die vuinisbelt (vol met gifstoffen)
    Euh, maar als ik een Hollander tegenkom op een camping ga ik toch ook een eindje om zulle(hmm)

  6. Ach Karel ik kan er eigenlijk niet meer tegen en kijk dus ook niet maar naar die beelden want kan dan niet meer slapen.Ik zie het allemaal niet meer goed komen.Geld,macht en religie houden dit in stand en ik verwacht dat het nog veel slechter worden zal en nochtans ben ik geen pessimist maar een realist.

    1. nee we worden er hier mee overspoeld en of we niet wat geld willen geven , nu dat heb ik niet , dus ben ik snel klaar mee en het komt toch niet daar waar het moet zijn , ik herinner mij nog als kind dat wij zuinig moesten zijn de kindjes in Biafra hadden niets , nu 55 jaar later gaat daar nog geld heen , wat niet aankomt
      en ik krijg te horen dat ik racist ben en wat al niet meer , ik ben als jij een realist
      ondanks al dit
      blijf ik zeggen
      geniet de dag

  7. Ha ja ook ik had een glimlach bij de art pps…
    Weet je wat ik het allerergste vind…ze zouden de honger de wereld uit kunnen helpen met een tiende van wat ze nu investeren in vinden van uranium…maar nee dan wordt er niks verdiend dus doen ze niet pffttt
    Een mens blijft een raar wezen…
    Fijne avond

  8. ’n Digter hier het gesê:
    “Die wêreld is ons woning nie
    Die wêreld is ons woning nie.
    Dit merk ek aan die son wat wyk,
    en ‘k merk dit aan die reier wat
    mistroostig na die son sit kyk
    op een been, in die biesievlei.
    En is die laaste strale weg,
    dan rys ‘n koue op uit die vlei.
    ‘n Koue gril deurhuiwer my;
    en ‘k sien dit dan in alle ding
    wat in die skemer my omring:
    die wêreld is ons woning nie. – Totius

Geef een reactie

