ik ben weg voor de dag

mogge lieve bezoekers van mijn blog

donderdag avond
storm rond het huis hier
toch ga ik vroeg slapen en sta om 6 uur op
en als het niet nog van dit weer is
 ben vroeg weg naar


Maastricht

voor eens wat anders dan door de bagger lopen

heb een vrije reis en die komt mooi van pas

voor deze stads wandeling

of ik overal naar binnen ga wat genoemd wordt

geen idee , zie het wel

de Maas over via de

Sint Servaasbrug

langs het

Dinghuis

en het

Stadhuis

welk aan de

markt

staat

tijd misschien voor een haring

🙂

ik loop verder en zie wat kerkjes


Sint-Matthiaskerk


Dominicanenkerk

en zo kom ik op het

Vrijthof

met nog wat aardige optrekjes

Sint-Janskerk


Sint-Servaasbasiliek

nog maar 3 km gelopen en al zoveel gezien

of het park weer is , ik hoop het

kan ik ff uitblazen op een bankje in het


Aldenhofpark

verder langs het

Chateau Neercanne

en omhoog naar

Kassteelruïne
Lichtenberg

gelegen op de

Sint-Pietersberg

na zo’n klim misschien een broodje nuttigen

bij de


Bisschopsmolen

maar ik eet waarschijnlijk m’n meegenomen

boterhammen wel

🙂

en zo kom ik uit op het


Onze-Lieve-Vrouwenplein

en de


Baseliek

waaraan het plein zijn naam dankt

wat vreemd misschien maar ik loop door de

oudste stadspoort van Nederland

midden in de stad

Helpoort

genaamd

zo de Maas weer oversteken

maar nu over een nieuwe brug bij de naam

Hoge Brug

en eindigt deze wandeling weer bij het station

en ik op huis aan

geniet de dag

liefs

karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

11 thoughts on “ik ben weg voor de dag”

  1. Ze zijn hier aan het veranderen… achter de schermen hj
    En letterlijk zei hij dit…wat een gouden vent ben jij toch. Snap het vrouwenvolk niet dat ze zo’n geweldige peer alleen laten lopen. Kanjer tot en met
    En dat heeft niks met kapsels te maken haha
    Slaap ze

  2. Hallo Karel ja die Zeit vergeht wie im Fluge wünsche dir trotz Arbeit einen ruhigen 4 Advent und wünsche dir ein besinnliches glückliches schönes Weihnachtsfest Klaus .Mache über Weihnachten eine Pause bleib gesund und heiter das wünsche ich dir :

Geef een reactie

