fijn weekend

mogge lieve bezoekers van mijn blog

ik ben weer thuis
I am back home
bin wieder zu hause

zo nu weer in enkel NL
ja ik werd gemist hihi kan je
 je toch niet voorstellen
ik had een paar zeer fijne dagen in Makkum
de hoofd reden dat ik daar was
een pc van een nichtje van mij nakijken
bleek naar tevredenheid geslaagd
ik op de weg in de trein naar huis
net Harlingen uit
had al gereageerd op berichtje van nichtje
dat alles zo lekker vlot ging
tot dat mobiel te keer ging
ze kreeg
" blue screen of death "

met de volgende code

0X000000FC
C0X9D8638F4
0X6337B963
0X9D863478
0X0000002

F8 to select advectenced (?) startup options and then select safe mode.

het zijn de OX die pijn doen
kan heel veel zijn en
van alles wat

en ook de piep was er weer
hier zijn er een paar

Piepcode van uw computer

Als u Uw computer aanzet gaat het moederbord
 (het hart van uw computer)
eerst controleren of alle hardware wel goed werkt.
 Als alles goed is start Windows gewoon op.
Maar als er een fout in de hardware ontdekt wordt
 probeert het moederbord met piep signalen te vertellen wat er niet goed
is.
Het doet dit door een afgesproken piepcode te geven.
Hieronder de algemeen gebruikte piepcode.
 Sommige fabrikanten kunnen een afwijkende code kunnen hanteren.

Piepcode. Omschrijving.
geen piepjes Kortsluiting, geen voeding, defecte CPU/moederbord, losse kaarten

een piep Alles is Ok
twee piepjes POST/CMOS fout
een lange + een korte Moederbord probleem
een lange + twee korte Video probleem
drie lange Toetsenbord probleem
voortdurende lange Geheugen storing
voortdurend hoog/laag Oververhitting
 

och wat is dit een domper op fijne dagen
waarvan ik dacht daar komen geen vragen
nu U ziet het die kassies hebben een leven op zich
gggrrr

…|
en nu

video kaart en geheugen er uit en terug
nieuwe cmos batterij

en en en en
anders
lezen en hopen


een weekend glimlach te zien ontfutselen
zal niet mee vallen
ik laat het zo
 

geniet het weekend

liefs
karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

16 thoughts on “fijn weekend”

  1. … and a good w/e to you, Karel … at present I’m working hard on my past … again … flashbacks are a cruel thing … but everything is gonna be alright … smiles … Love, cat.

  2. piep zei de muis en ik bedoel niet mijn pc muis hoor !
    Dus heb je alles goed kunnen maken en zo is iedereen tevreden.
    Ook je volgelingen of apostelen of hoe je je lezers hier ook moge noemen.
    Ik ben net terug van de frituur na de training op vrijdag met de karateclub
    Ik heb er een dame 40+ mogen onder handen nemen om haar de beginselen van karate uit te leggen en nu ga ik slapen. Het is genoeg geweest.
    Groetjes.

  3. Ach….Karel, het belangrijkste is dat je mooie dagen hebt gehad.
    Tja….die kastjes, klein of groot, kunnen hun kuren hebben,
    fijn weekend wens ik je toe en voor straks een goede nachtrust,
    slaap lekker, ik lig er vandaag ook op tijd in,
    lieve groetjes Greetje

  4. Komt ook wel weer goed…of de pc is gewoon echt op kan ook…
    Je hebt je best gedaan…en leek te helpen.
    Wie weet morgen opstarten en niks aan de hand fingers crossed.
    Slaap ze

  5. PC laten maken door een nicht (sorry door je nicht lijkt mij famile gericht
    en is een goede oplossing…
    Ik kom hier graag op bezoek doordat jij de berichten ook leest ,
    groeten zijn overgemaakt aan vrouwlief voor haar verjaardag waarvoor dank Karel,
    was wat laat vandaag natuurliefhebber…
    Reden;
    Wij vertoefden deze avond weer tussen leefloners , daklozen, sociale gevallen ,
    uit hun huis gezette mensen die graag eens hun verhaal vertellen aan ons…
    Groetjes …(De armoede op de wereld is schrijnend) van een sociale familie maat…
    Cheers by the way Karel

Geef een reactie

