op naar de kust

mogge lieve bezoekers van mijn blog

ja het is mijn weekend
en het weer werkt mee
dat ik ben niet thuis
maar ergens in de natuur
gister een prachtige wandeling
tussen Rhenen en Veenendaal
vandaag een ander landschap



Ockenburg – Den Haag centraal

zo ik start bij een bushalte
alwaar ik deze wandeling vorige keer afsloot
in de straat met de zelfde naam als
deze buitenplaats
Ockenburg

ja zo’n grote stad als
Den Haag
heeft als andere steden veel opgeslokt
en zo loop ik nu het oude badplaatsje
Kijkduin
in

vanwaar ik de duinen in wandel de
 Westduinen
nu een soort van park dus

en kom langs een wijk die
Duindorp
heet
en loop zo de haven van
Scheveningen
binnen
waar ik zeker een haringkie laat glijden
verder over de boulevard kom ik langs de
Gedenknaald

door de bouw van de
Atlantikwall
is er ook hier veel vernield noem ik het maar
maar een rijtje huizen in echte badplaats architectuur
bleef overeind o.a dit
paviljoen

wat verder is het
Kurhaus
wat eens niet meer was dan een houten badhuisje

de kans is zeer groot dat ik vanaf de oude haven
af al naar Den Haag centraal wandel
volg ik wel de gehele route kom ik nog langs
mooie plekken als parken en gebouwen
zoals de volgende


Westbroekpark


Nieuwe Scheveningse
Bosjes


Vredespaleis


Paleis Noordeinde


Panorama Mesdag


Paleis Lange
Voorhout


Binnenhof


Kneuterdijk


Mauritshuis


koekamp

en zo eindigt een mooie wandeling
ik hoop dat U ook fijn mee gewandeld hebt
en wie weet nog wat geleerd

geniet de dag

liefs
karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

9 thoughts on “op naar de kust”

  1. Er valt nog heel wat te leren op deze wandeling, maar dat zal niet meer voor deze avond zijn wegens ietsje te moe. Morgen en tijdens het weekend zal ik mijn best doen om hier bij te leren.
    Fijne avond Karel.

Geef een reactie

