wandeld U weer ff mee

mogge lieve bezoekers van mijn blog


zo ik ben vandaag weer ff weg te wandelen
en niet in m’n tuintje
maar aan de kust daar waar ik vorige week eindigde
ga ik vandaag van start
Wijk aan Zee

om de volgende route te wandelen

Wijk aan Zee – Egmond aan Zee

ik kom nu in het
Noordhollands
Duinreservaat

en zal moeten klimmen om b.v de
Kruisberg
te bedwingen 🙂
loop langs start en landingsbanen
gelukkig van zweefvliegtuigen
want het is tenslotte een rustgebied waar o.a
ook het

Scottisch Blackface
schaap rond loopt
en vele andere grote grazers

wat verder kom ik langs een oude boerderij

Brabantse Landbouw

maar er was nooit veel oogst hoor
schrale grond en wisselend grondwater

lang gerekte watertjes was eens die oude
landbouwgrond
nu gebruikt als
infiltratievelden

verder gaat het door het mooie gebied
en begrazingsgebied de Limiet
en kom ik op de Oude
Schulpweg

waar over men vroeger de schelpen naar Castricum bracht

verder gaat het door een gebied met een oud verleden
en kom ik bij

Johanna’s Hof

welk ik nu link aan al die andere vroegere
hoeven

ik kom zo bij het bezoekers centrum
De Hoep
waar ik al eens eerder kwam met een
 NS
wandeling

vorig jaar was daar een tentoonstelling

Soldaat onder het zand

ik ga verder en kom in een

Duinbos

verder gaat het op en af over de
heuvelachtige middenduinen
kom bij een observatiescherm waar achter
een akker is afgegraven om een natte duinvallei
tegen de verdroging te verkrijgen

bijna aan het eind van deze mooie wandeling
kom ik door wat men noemt een
Zeedorpenlandschap

ja het bestaat uit
 Drie dorpen

en zo kom ik uit in het mooie dorp
Egmond aan Zee

en hoop dat ik U wat gegevens gaf
om mee te lopen

geniet de dag

liefs
karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

7 thoughts on “wandeld U weer ff mee”

Geef een reactie

