geintjes uit de mailbox

mogge lieve bezoekers van mijn blog


zo luitjes
ik zal er weinig zijn op de blogs
werk in de nacht
en slaap overdag
( hopelijk )
en de nachten zijn druk , erg druk zelfs
maar ik overleef het wel weer
kijk al uit naar de vrije dagen nadien

ik wil wat gein maken de komende dagen
want als U lacht
zal ik goed slapen
toch
🙂

 

 geintjes
uit de mailbox
 



 Mannelijk versus vrouwelijk….

Een lerares Spaans probeerde aan haar klas uit te leggen dat in het Spaans, in
tegenstelling tot bijvoorbeeld het Engels, zelfstandig naamwoorden mannelijk of
vrouwelijk zijn.

‘Huis’ bijvoorbeeld, is in het Spaans vrouwelijk: la casa, ‘potlood’
daarentegen, is mannelijk: el lapiz

Daarop vroeg een van de studenten: welk geslacht heeft ‘computer’?

In plaats van direct een antwoord te geven, deelde de lerares de klas in twee
groepen, meisjes en jongens, en vroeg hen zelf te bepalen of ‘computer’ een
mannelijk of vrouwelijk zelfstandig naamwoord was.
Elke groep moest vier redenen opgeven voor hun keuze.

De groep jongens besloot dat het woord ‘computer’ zonder twijfel een vrouwelijk
woord was (la computadora), omdat:

1. Niemand anders dan de schepper ervan de logica begrijpt….

2. De taal waarmee computers met elkaar communiceren onbegrijpelijk is voor alle
anderen…

3. Zelfs de kleinste foutjes opgeslagen worden in het geheugen om later terug
gehaald te kunnen worden….

4. Je, zodra je een band opbouwt met een computer, je halve salaris uitgeeft aan
accessoires…..

(Maar het wordt beter)

De groep meisjes echter, constateerde dat computers mannelijk (el computador)
moesten zijn, want:

1. Voordat je iets met hem kunt doen, moet je hem eerst opstarten…

2. Ze bevatten veel gegevens, maar kunnen niet zelfstandig denken….

3. Ze worden geacht problemen op te lossen, maar meestal vormen ze zelf het
probleem….

4. Zodra je er een hebt gekozen, realiseer je je dat je, als je wat langer had
gewacht, een beter model had kunnen hebben.

De meisjes wonnen!!

Oud worden in deze tijd.

Het is gewoon niet voor te stellen,
Je moet met een mobieltje bellen,
Je kunt er ook een tekst op lezen
Je moet altijd bereikbaar wezen
En dat kan dus niet gewoon
Met een doodgewone telefoon.

Wil je een treinkaartje kopen, nee, niet naar de balie lopen,
Daar is niemand meer te zien, je kaartje komt uit een machien.
Je moet dan overal op drukken in de hoop dat het zal lukken.
Pure zenuwsloperij, achter jou zie een rij
kwaad en tandenknarsend staan,
want de trein komt er al aan.

Bij de bank wordt er geen geld, netjes voor je uit geteld.
Want dat is tegen de cultuur, nee je geld komt uit de muur.
Als je maar de code kent, anders krijg je vast geen cent.
Om je nog meer te plezieren, mag je internetbankieren
Allemaal voor jou gemak, heb je alles onder dak.
Niemand die er ooit naar vroeg, blijkbaar is het nooit genoeg.

Man, man, man wat een geploeter, alles moet met een computer.
Anders sta je buiten spel, op www, punt nl.
Vind je alle informatie, wie behoed je voor frustratie.
Als dat ding het dan niet doet, dan word je toch niet goed.
Maar dan roept men dat je boft, je hebt immers Microsoft.
Ach, je gaat er onderdoor, je raakt gewoonweg buiten spoor.
Nee het is geen kleinigheid, oud worden in deze tijd.
 


Ware liefde

Een ongetrouwd stelletje ligt in bed.
Hij : Zeg me de drie woorden die geliefden voor altijd aan elkaar binden.
Zij: Ik ben zwanger.

Trouwen.
Zij : Nee Hans, ik ga pas ná het trouwen met je naar bed.
Hij : Bel me als je getrouwd bent.

Partnerruil.
Ze liggen samen op de bank.
Zo’n partnerruil is toch wel even wennen …
Ja, ik zou wel eens willen weten wat onze vrouwen nu doen.

Schoonheidssalon.
Mevrouw Janssens praat niet meer met haar man.
Waarom niet ?
Ze vroeg hem 100 euro om naar de schoonheidssalon te gaan.
Nou en ?
Hij gaf haar 1.000 euro …..

Afrika.
Papa, klopt het dat in sommige delen van Afrika de mannen hun vrouw vóór het
huwelijk niet kennen ?
Dat is in elk land zo, mijn zoon …

Blond.
Vraagt de ene blondine aan de ander
Wat denk je dat verder weg is, Londen of de maan ?
Ja hallooooo … kun je Londen vanaf hier zien ?

Drankcontrole.
Politieagent : Wat heeft u gedronken ?
Bestuurder : Schrijf maar op een krat bier
 champagne kun je toch niet schrijven ………
Politieagent : Uw naam ?
Bestuurder : Zscherboinsky-Crzcypierzak.
Politieagent : Hoe schrijf je dat ?
Bestuurder : Met een liggend streepje.



Inwonen.
Een jonge knappe vent komt in de apotheek en vraagt aan de medewerkster:
Ik heb constant een erectie. Wat kunt u mij daarvoor geven ?
De medewerkster denkt kort na en antwoordt :
Gratis inwonen en drie maaltijden per dag.

Vrouw kwijt.
Een man is samen met zijn vrouw boodschappen aan het doen.
Op een gegeven moment is hij zijn vrouw kwijt, dus gaat hij alleen met het
karretje door de winkel, op zoek naar zijn vrouw.
Plots botst hij met zijn karretje tegen het karretje van een andere man aan.
Oh, mijn excuses meneer
zegt de man, ik lette even niet op
 ik ben mijn vrouw kwijt en zoek haar.
Nou, dat is toevallig." zegt de ander.
 Ik ben ook mijn vriendin kwijt en zoek haar ook.
Dat is inderdaad toevallig." zegt de eerste man en vraagt hoe zijn vriendin
eruit ziet.
De man zegt : Ze is lang, slank, blond haar
mooie grote borsten, lange benen, zwarte laarzen, en een kort rokje … En hoe
ziet uw vrouw eruit
Speelt geen rol. zegt de man.
 We gaan de jouwe zoeken !

Coma.
Een man ligt al een lange tijd in coma en zijn vrouw wijkt geen minuut van zijn
ziekbed.
Op een dag komt de man bij bewustzijn en wenkt zijn vrouw meteen dichterbij.
Hij fluistert in haar oor : In alle kwade dagen bleef jij bij mij.
Toen ik ontslagen werd, was jij er voor mij, toen mijn zaak bankroet ging, heb
je me niet in de steek gelaten, toen ons huis afbrandde zijn we samen een ander
onderdak gaan zoeken en toen mijn gezondheid slechter werd bleef je steeds aan
mijn zijde.
Weet je wat ik denk ?
De ogen van de vrouw vulden zich met tranen van ontroering.
Zeg het maar schatje, zeg het maar.zegt ze snikkend.
Dat jij ongeluk brengt ……"


2+2+2=7!!

Leraar : Als ik je 2 katten geef, nog eens 2 katten en nog eens 2 katten,
hoeveel heb je er dan?

Johnny : Zeven, mijnheer.

Leraar : Nee, luister goed… als ik je 2 katten geef, nog eens 2 katten en nog
eens 2 katten, hoeveel heb je er dan?

Johnny : Zeven, mijnheer.

Leraar : Wacht, ik neem iets anders, als ik je 2 appels geef, nog eens 2 appels
en nog eens 2 appels, hoeveel heb je er dan?

Johnny : Zes.

Leraar : Goed, nu, als ik je 2 katten geef, nog eens 2 katten en nog eens 2
katten, hoeveel heb je er dan?

Johnny : Zeven !!! Mijnheer

Een kwade leraar : Waar haal je verdorie die zeven vandaan ??

Een kwade Johnny : Omdat ik al een kat heb verdorie !!!<span style="font-family: Verdana; font-weight: 700; font-size: medium; color: black;




Met mijne grote mond !!!

Gisteravond werd ik op weg van mijn werk naar huis aangehouden door de politie.
Alcoholcontrole, papieren ! snauwde de agent.

Ik gaf hem mijn papieren ….

Heeft u gedronken ? vroeg hij.
Ik zei:  ik heb geen druppel alcohol gedronken agent.

Ok, een kleine test: Stel, u rijdt in het donker op straat en er komen u
plotseling twee lichten tegemoet
 wat is dat dan ? "

Ik (fier) : Een auto.

Agent : Tuurlijk, maar welke merk ? Een Mercedes, een Audi of een BMW ?
Ik : Weet ik veel !
Agent : Dus toch gedronken ?
Ik : Ik garandeer u dat dat niet zo is !

Agent : Ok, nog een test :
Stel , u rijdt in het donker op straat
en er komt u plotseling één licht tegemoet, wat is dat ?
Ik (weer fier): Een motor !
Agent: Tuurlijk, dat klopt
 maar welke merk ?
Een Honda, een Kawasaki of
een Harley ?
Ik: Weet ik veel !
Agent: Dus toch gedronken ?

Ik werd langzamerhand kwaad , dus ik vroeg:
Zo, meneer de agent.
Ook een vraagje: Er staat een vrouw langs de weg.
Ze is schaars gekleed, draagt een mini-rok
 netkousen en hoge naaldhakken.
Wat is dat ?
Agent: Da ’s duidelijk, dat is een prostitué
oftewel plat gezegd een hoer !

Ik: Tuurlijk, klopt, maar welke ?
 Uw dochter, uw vrouw of uw moeder ?
ik Mocht daarna te voet naar huis…

<span style="font-family: Verdana; font-weight: 700; font-size: medium; color: black;

<span style="font-family: Verdana; font-weight: 700; font-size: medium; color: black;


Ik had het allemaal……

Deze morgen zat ik op een bank in het park naast een zwerver.
Vorige week had ik nog alles. zei hij.

Een kok maakte mijn eten klaar, mijn kamer werd gepoetst mijn kleren werden
gewassen en ik had een dak boven het hoofd.

Wat is er gebeurd?, vroeg ik
Drugs? Gokken? Een vrouw?

Neen”, antwoordde hij
Ik werd gewoon vrijgelaten uit de gevangenis.”



 

 

 

 

 

 

geniet de dag



liefs
Karel

 

 

Auteur: fietszwerver

what about me ?

13 thoughts on “geintjes uit de mailbox”

  1. Ja dit is lachen de enige onbekende die ik zag whahaha
    <span style="font-family: Verdana; font-weight: 700; font-size: medium; color: black;

    Werk ze…

    <span style="font-family: Verdana; font-weight: 700; font-size: medium; color: black;

  2. Hoi karel…zie dat je hier nog niet was…hihi
    En ja waar zie ik dat aan…juist de span grijnzzzzz
    Als het goed is slaap je nu of wordt zo weer wakker…zal wel warm zijn om te slapen.
    Nog eentje en het zit er alweer op…geniet je slapen? hihi
    Mzl

  3. Ha slaapkop…wilde net komen vragen of je vandaag ooknog een keer wakker wordt…maar je bent er al…je weet toch dat het de blogjes van blogger zijn…en ja hier komen ze nu eenmaal wat later.
    Smakelijk en fijne avond

  4. Tja wilde niet zo jij wilde hè…och iedereen slaap minder goed met dit weer ook in de nacht is het warm. Ha die vogels hebben al op kronkels gestaan maar ben jij vast alweer vergeten hihi
    mzl

  5. Zou het dat zijn dat ze op de terugweg nog even langs komen hj
    Hoe dan ook levert wel reacties op zo grijnzzzz
    Nu hoppa naar de boemel…anders mis je die nog….mzl

Geef een reactie

