herinneringen

mogge lieve bezoekers van mijn blog

zo luitjes
ik had een goede vrije dag
mijn huisje weer stof vrij en glimmend
droog heen en weer met de boodschappen
en heerlijke maaltijden gemaakt voor
vandaag en morgen
en gister avond natuurlijk ook maar wat anders

zal ik de komende dagen weer op het

gekkenhuis zijn

nee gelukkig niet er in
😉

Bewaren
zo heet de volgende pps
en dan gaat het om herinneringen aan ons jeugd
nu zit ik sinds enige tijd op o.a. een FB site
die gaat alleen over het buurtje alwaar ik opgroeide
van de lagere school klas van 1962 was al eens een reünie
ja en merk je dat er veel bewaard is gebleven
en komen er ook steeds meer herinneringen boven
denk dat er velen onder ons het wel herkennen

  photo 001Nurseryschool.jpg

ze heet oma of beppe
al naar gelang wie dit leest
nu is het geen vrolijk filmpje , zeker niet op het eind
ik vraag mij erbij af hoe dit is gemaakt

  photo DSC01357.jpg

wens U een fijne dag

liefs
Karel

Auteur: fietszwerver

what about me ?

15 thoughts on “herinneringen”

  1. Bewaren, een hele mooie presentatie Karel en ja, dat arme kind, die oma heeft toch wel heel hard geschopt, maar goed ook dat ze dat nog kon………
    Welterusten en slaap lekker, tot morgen, liefs Greetje

  2. Wat is het toch een prachtfoto…door deze haal ik je overal tussenuit bij de oude kiekjes…boefies van de straat 😉
    En dan dat houten emmertje en pollepel…ja de rest heb ik al op blogger staan hahaha….sweet dreams

  3. Einen schönen Tag lieber Karel,so ein schönes Bild solche Bilde rhabe ich auch noch.Das arme Kind aber sonst sehr schön wieder.Wünsche dir einen schönen Tag.Liebe Grüße Gislinde

  4. Ha jij vond jezelf hier nog geen boefje…ik zei dat omdat de foto me doet denken aan de slapstickfilmpjes de boefjes 😉
    Maar het blijft een prachtprent met zoveel details zoals kleding en houten lepel en emmertje.
    Zelf heb ik een foto die gemaakt is door een fotograaf…kreeg je een pop in de hand en als je klaar was moest je die weer terug geven haha….weet ik alleen van horen zeggen want was daar een peuter….
    Dus jij wil wel met je emmertje naar de zandsculptuur op het strand ?
    mzl

  5. Hoi Karel,
    ging vannacht even niet helemaal goed, dus dan nu mijn reactie.
    Dit foto’tje, bij het schrijven over 1962 zal er toch niet helemaal bij horen.?? dan zou je zo ongeveer 13 jaar hebben moeten zijn, en lijk je daarop jonger. Ik was toen 14 jaar, en het jaar (zeer strenge winter) ben ik gaan werken. Ppsje is prachtig, helaas heb ik niet veel foto’s van mijn jeugd, en misschien ook maar goed ook.? Zo best was deze niet. Maar het ppsje is zeker een dikke 🙂 waard.
    En wat het filmpje aangaat : de oma heeft eerst niet goed opgelet, maar het was die schop wel waard, om het kind in leven te houden 🙂 .
    Werkse en doe mak an. Mzl.

Geef een reactie

